Hold your nipples be dingo safe! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu Hold your nipples be dingo safe! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu

Hold your nipples be dingo safe!

Door: Renske van Barschot

Blijf op de hoogte en volg Renske

05 Maart 2013 | Australië, Rainbow Beach

Zo zo wat een avonturen heb ik even meegemaakt jongens en meisjes,
Toen we aankwamen in Rainbow Beach zijn we even rond gaan lopen, het is veul kleiner dan ik had verwacht maar wel gezellig, we hadden een camping gevonden voor de eerste nacht met zwembad en alles dus dat was goed vertoeven.
Daarna even naar een cafeetje gegaan voor lunch, hoor ik ineens EINDHOVUUUH, dus ik draai me om staat daar een meisje voor me, die ik wel van gezicht herkende dus ik zei maar: HEEUJ dat is toevallig hoe is het met jou? heel gezellig gekletst.
Blijkt achteraf dat ze ook een vriendin is van Lisa van Nes en haar vriendin die hier ook is herkende me van stappen, echt zo raar om dat hier mee te maken!
De nacht hebben we deels in ons toekomstige hostel doorgebracht want daar was muziek en 's ochtends ingecheckt in ons hostel, echt een leuk hostel hier we hebben een eigen douche en wc per kamer van 8 mensen dus dat is hardstikke fijn!
'S avonds was hier muziek en ze hebben hier hun eigen bar dus ook dat is prima!
's Middags hadden we onze breefing, over de veiligheid op fraser en hoe je om moet gaan met situaties met dingo's, wilde wolfhonden.
Nou niks wat ik zelf niet had kunnen bedenken, maar fijn dat ze het nog eens opsommen in een uur -_-'
Vooral ook dat er in de film gezegt word dat als je een dingo tegenkomt je je handen voor je tepels moet houden en langzaam naar achter moet verplaatsen.. die illusie werd al snel weggenomen door de leiding hier en dat je juist een show voor de dingo's met veel geluid en beweging op moet voeren.
Op tijd naar bed gegaan want de volgende dag was het tijd voor Fraser, na ingedeelt te worden in groepen zaten we met zijn 4en bij 2 duitse meiden die we ook in Noosa al hadden ontmoet en 1 Duits/Engelse en 1 engelse meid, dus hadden we de meiden auto.
Eten getelt en opgeschreven en alles ingepakt, TIJD om te gaan, we reden naar de Ferry en daar begon ons avontuur :D
In de verte zagen we Fraser en toen begon het te regenen, onze gids genaamd Jeff, een echte "dude" met lange blonde krullen had ons van te voren al vertelt dat we toch wel nat zouden worden dus een beetje regen zou niet veel uit maken.

Toen kwamen we aan en kon het crossen beginnen, wat is dat een kick om door dat zand te scheuren en die druppels gaven stiekem een extra stoer effect aan het uizicht dat aan de ene kant bergen met groen was en aan de andere kant boze zee met klotsende golven en donkere wolken. We stopten bij Eli Creek, een rivier die recht aan zee lag en daarnaast waren begroeide bergen, echt heel apart om te zien, heel mooi maar heel onwerkelijk. Jeff heeft ons allen gedwongen om erin te gaan, we moesten via een houten brug naar boven waar het water inmoesten en onszelf naar beneden moesten laten drijven, zeg maar het echte idee van die wildwater baan in het Vennebos, echt zo ontzettend gaaf. Dus eenmaal beneden zijn we nog een keer naar boven gelopen, ik lag achter Gaby in het water, de engelse bij ons uit de auto, ineens springt ze op en begint te gillen dat ze iets zag bewegen dus ook ik sta op en zie ineens een gigantisch langwerpig beest langskomen, kon een aal zijn, kon ook een slang zijn, ik hou het maar op een een aal want een slang vind ik niet grappig XD
Toen we het water uitkwamen werden we omringt door dazen en werden ontzettend lek gestoken DJU jong dat doet zeer, kakbeesten.
Terug de auto in en toen kwamen we langs een enorm schipwrak wat al weg aan het rotten was, heel mooi om te zien!
Toen was het tijd voor ons kamp, gelukkig had Jeff aangemoedigt om naar een camping te upgraden want nu hadden we toch een wc en douche en anders hadden we op het strand in de regen moeten slapen.
Gekookt en daarna moesten ik en M&M afwassen, tot we plots in de deur een dingo zagen staan, nou wat we moesten doen gebeurde, M&M begonnen wild heen en weer te dansen terwijl ik keihard zang: DINGO DINGO GO AWAY.. DINGO!
Het beest keek ons aan met een kop: wat is deze. en vertrok vredig :P
Toen was het tijd voor een drankje en rond een uur of elf riep Jeff dat de lucht open was getrokken en je de sterren kon zien en zijn we naar het strand gegaan, wajooo keimooi, niet zo mooi als de 2e nacht in het natuurpark, maar nog steeds mooi.

Sochtends weer vroeg uit de veren en vertrokken we richting Lake Allom, een meer waar enorm veel olieen inzaten en goed was voor je huid, toen we daar aankwamen moesten we via een boomstam op een plateu in het water terecht komen terwijl je om je heen schildpadjes zag die meneer de Gids met gemak eruit tilde en even doorgaf.
Even heb ik met een aantal anderen met mij staan twijfelen om erin te gaan en toen dacht ik ineens: hoe een sukkel ben ik als ik er niet in ga, hoevaak krijg ik deze kans nog, dus toen ben ik met een royale sprong erin gedoken met de rest achter me aan :P
Ben ik even blij dat ik het heb gedaan, eenmaal in het meer had je echt een mooi uitzicht overal om je heen bos en regenwoud dat is zo onwerkelijk dat ik ook echt in het water lag en dacht: dit moet ik echt onthouden, in me opnemen en onthouden. Ook als je naar beneden keek was je helemaal fel oranje door de olieen, dus toen ik dat zag riep ik: LOOK HOW ORANGE YOU LOOK en toen schoot ik in de lach en kon ik niet meer zwemmen door het lachen en slokte ik nogal wat water in dus ik denk dat ik van binnen nou ook glad ben :P
Het was zeg maar het zelfde effect als lachend de trap op gaan, dat is onmogelijk!
Daarna was het tijd voor Indian Head, 1 van de 3 bergen aan de rand van de zee, we zijn omhoog geklommen en daar had je wederom een uitzicht waar je U tegen zou zeggen. Ik zou zeggen kijk de foto's op facebook of waarbenjij maar want ik kan het niet eens normaal uitleggen.
Daarna zijn we naar de Champagne Pools gegaan, rotsen naast de zee waar gaten in zaten gevuld met zeewater met ontzettend scherpe schelpen, dus iedereen die erover heen moest zag je keimoeilijk lopen. Ook daar zijn we in gaan dobberen en hebben we Taco Boy uitgelachen, wat een domme duitse knul, hoogblond en heeft aandacht nodig en die wil hij ook op alle mogelijke manieren krijgen maar niemand is geintresseerd, kneus.
Toen weer terug naar het kamp, gekookt en met moeite 2 biertjes naar binnen gewerkt en toen kwam de Goon, het goedkope wijnspul dat hier word verkocht, het is in sommige delen ook verboden omdat het sommige mensen zoveel laat vergeten.
Nou met die goon ging alles prima XD Jeff kwam nog even bij ons zitten en vertelde over Bryan, een dingo die het kamp altijd bewaakt en die nooit zal aanvallen maar dat zijn familie vorig jaar is afgemaakt omdat een domme knul snachts alleen op pad is gegaan en dus is aangevallen.
Even later kwam hij terug en zei: jij kan zingen heb ik gehoord (dat heeft die Eindhovense hem dus verteld voordat we gingen) en ik moest dus mee gaan jammen wat vrij lastig ging met geen instrumenten maar was wel lachen.

We gingen als laatsten naar bed (om elf uur) en toen we uit de badkamer kwamen zagen we de gids tegenover een dingo staan, hij wees achter ons en daar stond dingo Bryan, hij vertelde dat hij een meisje had meegenomen en die stond dus naar Jeff te staren, na een kwartier kwam ze langzaamaan naar hem toe, snuffelde aan zijn hand en rende weg.. heel mooi om te zien eigenlijk.

Die nacht weer geen oog dicht gedaan omdat we op de grond sliepen.. na 15 minuten doet elke positie zeer, dus ik heb njet geslapen.
De laatste dag zijn we naar een stuk woestijn gegaan, zo raar dat je hier zo ongeveer elk stuk natuur hebt wat je je bij dit soort weer (wat je normaal hier hebt) zou kunnen voorstellen.
We moesten via een regenwoud een halfuurtje er naartoe lopen, eenmaal daar zie je een grote zandvlakte en na 5 minuutjes verder zie je ineens een meer liggen, zo apart.
Ook dat meer zijn we ingedoken, met een stel catfish en voetknabbelvisjes, ook dit was weer een ervaring, aan de ene kant regenwoud en aan de andere kant woestijn.
Daarna teruggelopen en naar Lake MacKenzie gegaan, een meer waar als je van de trap afkomt 3 witte bomen ziet en de rest is water met aan de overkant groen groen groen.
Bij normaal weer zou het water helemaal blauw moeten zijn maar bij ons was hij grauw, toch vond ik het nog steeds prachtig, ook bleek dat als je je zilver tussen het zand wreef het weer helemaal schoon werd, nou volgens mij is mijn hanger sinds de aankoop niet meer zo zilver geweest.
Ook besloten Marlot en ik dat het een goede tijd voor een scrubje zou zijn, super :P en toen zei iemand dat ook het zand je tanden witter zou maken, dat had ik niet moeten geloven maar voordat ik het wist zat ik al met mijn bakkus vol met zand XD haha

Nu zijn we weer terug op de bewoonde wereld maar echt als ik de kans nog krijg en het geld heb dan ga ik terug, het was zo mooi en zo onwerkelijk, weg van de bewoonde wereld, geen mobiel en geen niks maar ik vond het heerlijk!
Ik heb nog nooit zo vast geslapen als afgelopen nacht en toen we wakker werden scheen de zon weer eens een keer en zijn we naar het strand gegaan, het waaide ontzettend hard en je werd keihard gezandstraald, maar de zon scheen dus we zette door. We zijn het water ingegaan en de stroming was zo sterk dat ik 3x onderuit ben gesleurd en de 3e keer Marlot mee onderuit heb gesleurd :p
Toen begon het weer te regenen dus zijn we terug naar het hostel gegaan, toen ik onder de douche uitkwam in mijn ondergoed begon Babs keihard te lachen en toen bleek dat mn kont verbrand is als een malle -_- fijn jonge!

Morgen vertrekken we richting The Whit Sundays, we hebben 1,5e week om daar te komen en dan hebben we daar onze zeil en snorkel tour :D
ZIN IN, dan is het echt hopen dat het goed weer is want zonder goed weer is dat kak.

maar we zullen zien :D

Hoe gaat het daar allemaal vertel vertel ik ben nieuwsgierig!

xx
Renske

  • 05 Maart 2013 - 13:20

    Andrea:

    Renskeeeee. Ik zit ondertussen in de trein en bij het dingo en het scrubzand verhaal moest ik moeite doen om niet kei hard te lachen haha.
    Het carnavalsfilmpje moet nog steeds gemaakt worden, het spijt me maar studie en stage slokt me op.
    Afgelopen weekend was STRP en dat was heel erg leuk. Vrijdag hebben we met alle vrouwen Get him to the
    GREEK gekeken en dat was natuurlijk erg leuk. Verder is zaterdag het feest van Ronald en hopelijk word het weer een mooi keuken feestje! Deze week is mijn laatste week stage als docent wat betekend dat ik volgende week weer enigzins een sociaal leven ga krijgen! Ook gaat Marielle op ons schoolfeest optreden met haar band wat ik echt leuk vind. Het feestthema is campingdisco woooooooeeee!
    Esben komt gauw weer naar Nederland dus is Lotte weer een blij kind. Ik ben nog steeds single natuurlijk. Roos en timo zijn nog steeds gelukkig en als je de whatsapp leest gaat de roddel rond dat Sophie een baby krijgt en een vader zoekt. Uhhmmmm ja zo zijn er nog wat dingen gebeurd maar dat kan ik niet zo snel voor de geest halen.

    Wel heb ik gedroomd dat arnol cox van de gemeente een winkel kreeg met inimini uiltjes en kaarsen met gesmolten mineralen erin zodat hij van de straat zou blijven. Je kon er ook boeken kopen over uilen en kaarsen. Ik wilde een misvormde kaars kopen die naar appel rook maar dat is geen mineraal en Eva wilde dat ook. En eva en ik mochten de uiltjes voeren die serieus vijf centimeter groot water en je moest ze voeren met een rietje!!

    Oké dat was het weet het oedeledokiiiii!!

  • 17 Maart 2013 - 12:59

    Tante Maria:

    Hoi Rens,
    Wat een geweldige tijd maak jij daar mee zeg. Zo veel al gezien en meegemaakt, ik neem mijn petje af voor jou. Ik hou je in de gaten met je reisverslagen en ga zo door. Geniet ervan.
    Groetjes, tante Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Mijn eerste reis

Nog 4 dagen te gaan en dan begint mijn reis..
HEUL heeeuuuul stiekem schijt ik 7 kleuren stront, omdat ik in mijn eentje ga.. Nog nooit alleen gevlogen, nog nooit alleen gereisd (ja okay naar amsterdam, maar volgens mij telt dat niet..)
Beter heb ik gewoon een leuk type naast me zitten in het vliegtuig i.p.v. dat ik me schuldig voel als ik hem/haar moet vragen op te staan als ik naar de wc moet. (JA LACH MAAR, maar dat zijn dingen waar ik me druk om maak)
Hetzelfde als die nachten in die hostels, dat ik niet in vrede een boertje kan laten in mijn bed, of er rustig op los kan miepen (degene die bij me hebben geslapen weten waar ik het over heb).
Ik schaf gewoon een voorraad oordoppen aan tegen harde snurkers en een goede lading slaapliedjes voor als het me nog niet wil lukken.
Nu mensen zeggen: OOOH JIJ GAAT HET ZO NAAR JE ZIN HEBBEN, denk ik: tja nou MOET ik het wel naar mijn zin hebben, ik voel de druk!
Terwijl ik zelf vrees dat ik over 2 weken alweer op het vliegveld in A'dam sta omdat ik het toch iets te zonnig in heb gezien ( WIE WEET?! ) al gaat TE zonnig nu een beetje moeilijk aangezien ik moeilijk 50 graden en een lading bosbranden kan verslaan.

Dan stel ik de mening van anderen op prijs, zoals Maxim wijs antwoordde toen ik vertelde dat ik zou gaan: "je gaat hartstikke dood"
Kijk dat is een stuk makkelijker overheen te komen! Of die opmerking van meneer Roel: "alsjeblieft, hou die achterlijke pluk in je haar, dan hebben ze daar ook nog wat te lachen." Geen probleem, ook dat komt voor de bakker ;)

Nee, ik moet het anders zien, ik ga een avontuur tegemoet, waarvan ik geen idee heb waar ik precies begin of waar ik eindig, mezelf in het diepe gooien was het plan en dat gaat ook zeker gebeuren!
Bedankt voor alle hulp vooraf en natuurlijk ga ik jullie allen missen, maar van de andere kant krijg ik in plaats van jullie een hoop kangaroos, koala's en surferdudes, dus ik heb niks te klagen ;)

tot snel!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Over and out.

14 November 2013

Rebel Renske, Asian Persuasion & Speelgoedprul

15 Juli 2013

Smurfen, Kiwis en Bikinibodies

15 Juni 2013

Frankenstein & het magische keukenapparaat

14 Mei 2013

Anti-amputatie & Opstandige Dozen
Renske

Heya, Renske hier, over niet al te lang vertrek ik naar Australie en ik zal hier mijn ongein, pret, mafheid, muzikale verhalen delen en natuurlijk de foto's en filmpjes :) Enjoy!

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 24888

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 15 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: