Anti-amputatie & Opstandige Dozen - Reisverslag uit Regent, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu Anti-amputatie & Opstandige Dozen - Reisverslag uit Regent, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu

Anti-amputatie & Opstandige Dozen

Door: Renske van Barschot

Blijf op de hoogte en volg Renske

14 Mei 2013 | Australië, Regent

Zo het is al een tijdje geleden dat ik heb geschreven, TIJD VOOR EEN NIEUW VERSLAG!

Ik ben ondertussen al een aantal keer verhuisd, ik ben naar Chris & Laura's huis geweest waar ik 2 weken ben gebleven, ze hebben een ontzettend mooi open huis en een tuin met een bruggetje, wat heel knus oogt.
Ik ben een aantal keer met Chris op pad geweest, met een vriendin van hem naar een kunstmuseum geweest met vooral australische kunst waaronder natuurlijk ook de stippeltjes aboriginal kunst. Ook zijn we naar een tweedehands markt geweest wat gigantisch groot was, ZOVEEL rotzooi om te bekijken maar ik heb wel een trui/vest aangeschaft voor viva la 5 dollar waar ik de komende jaren nog in kan wonen.
Toen het tijd was voor lunch zaten we op een terrasje waar een gigantische hond stond, wat je zou kunnen verwarren voor een paard/koe. EN HIJ WAS ZO SCHATTIG.

Ik ben ook nog een dagje met ome Wil op pad geweest samen met een collega van hem. Na een lekkere lunch zijn we de tourist uitgaan hangen en zo kwamen we terecht op het skydeck, een gigaaaaantisch gebouw waar je helemaal naar boven kunt en dan op een verdieping komt waar elke muur glas is, waardoor je een prachtig uitzicht had over heel Melbourne.
Je had daar ook een gedeelte wat uit kon schuiven en dat was een kubus van glas, ik vond het al hoog genoeg en moest er niet aan denken om daar in te staan, zie je een paar kleine kinders erin gaan en op hun buik op het glas liggen, ik zou echt in mn broek kakken van angst XD.
Daarna afscheid genomen van Ome Wil omdat meneer weer terug naar Nederland ging met de luxe vlucht.. haha ik ben jaloers (helemaal bij het idee dat ik weer naast 2 hoestende/boerende/kuchende/kwijlende aziaten terecht zal komen op de terugweg, hoe erg ik daar ook van kan genieten, na 2 uur is de lol daar wel van af..)

Ik heb bij Chris en Laura vooral veel tijd in het Yarra park doorgebracht wat zo ongeveer naast hun huis ligt, een gigapark met een hoop wandeltracks dus mijn kuitspieren zijn weer getraind ;)
OOH Laura heeft me trouwens lichtelijk verslaafd gemaakt aan de boeken van The Hunger Games, dus beste lezer, heb je tijd over, GA ZE LEZEN!

Mijn aupair familie heb ik intussen ook ontmoet, mevrouw moeder Melissa kwam me ophalen en zo hebben we op de weg naar haar huis zo'n 2 uur heel gezellig gekletst. Onder andere over wat mijn taken daar zullen zijn, zegt Melissa: "eigenlijk hoef je niks te doen, je brengt ze weg, haalt ze op en ze entertainen zichzelf wel na school", geen probleem! Ik zal iedere avond vrij zijn en zo ook ieder weekend en ik woon bij hen in en krijg er ook nog voor betaald *duim omhoog*.
Eenmaal daar moesten de kinders al naar bed maar aan hun blik te zien vonden ze me nogal angstaanjagend, oeeh ik kan de touwtjes wel in handen houden daar als die kids denken dat ik eng ben :P
De familie is ontzettend leuk, heel jong en open, zijn in voor een feestje en zeggen wat ze denken (STEL IK OP PRIJS!). Ook kwam de overbuurvrouw langs met haar hond (die mijn nieuwe beste vriend is) om me te ontmoeten, het was eerder een ondervraging.. Maar ontzettend leuk mens ook, dus dat is fijn.

Mijn MRI heb ik ondertussen ook gehad en dat was helemaal niet zo eng als ik dacht, ik mocht een blauw scrub jurkje aan en er hing een lijst met muziek waar je uit kon kiezen dus lag ik daar met Foo Fighters die in mijn oren ragde.
MAAR HET PROBLEEM WAS, als iemand tegen je zegt: je moet stil liggen, groeit de drang om te bewegen als een malle... Je wil het tegen houden door spieren aan te spannen waardoor je spastische situaties creëert, gelukkig lag ik stil genoeg en was het alleen mn rechterbeen die dom deed.
Ik kreeg de foto's meteen mee en zag er zeer interessant uit allemaal, ik had alleen geen idee wat t allemaal betekende.

Ook heb ik mezelf meegenomen naar het aquarium en eenmaal daar werd ik verwelkomt door een heerlijke homo man die mij m'n kaartje verkocht, toen hij vroeg waar ik vandaan kwam riep hij: HOLLAND? WEEEELCOME TO MELBOURNEEEE! en ik verwachte stiekem nog een fanfare die om de hoek vandaan zou komen ;)
Toen kon mijn onderwaterreis beginnen, ik stapte binnen en daar waren PINGUINS, aaaah nou ik denk dat ik daar de meeste tijd heb doorgebracht, ik had al meteen een pinguinmaat gemaakt die naar me toe kwam en niet meer weg wilde, goed gesprek met hem gehad maar toen was het toch echt tijd voor afscheid.
Zeepaardjes in allerlei vormen, vissen, kwallen, reuzeroggen, haaien, ik heb me prima vermaakt!

Toen was het tijd voor mij om terug naar st. Kilda te gaan, vooral omdat ik terug naar de dokter moest daar voor de uitslag van mijn MRI en natuurlijk voor een beetje party.
Ik kwam binnen in mijn oude hostel en iedereen die ik daar had leren kennen en leuk was waren er nog, ik werd verwelkomt met een luid gejoel: CAPSICUM, YOU'RE BACK, give me a hug!
Dus dat was heeeeeel prettig, meteen die avond goed op stap gegaan waar ik met Stuart de militair me vooral zeer goed heb vermaakt, we hebben onze littekens vergeleken om erachter te komen wie het domst was van ons 2, vooral die op mijn pols waar ik mijn littekens heb van het verplaatsen van een kerstboom op werk vond hij zeer interessant.
Over zijn littekens ga ik niet eens beginnen, laten we zeggen dat hij de domheid competitie met verre voorsprong heeft gewonnen ( zo zie je maar, het kan altijd erger :P )
Nog een paar leuke nieuwe mensen ontmoet ook, een Duits meisje genaamd Laura en een australier die IETS te geintresseerd was in waar ik ging verblijven nadat ik uit het hostel wegging en of ik daar alleen zou verblijven.. XD

Dokter tijd, ooh wat vind ik die vent leuk, nee echt, met zijn strikje.
Ik kwam binnen en het eerste wat hij deed was me neerzetten op de stoel, me diep in de ogen staren waarop hij zei: Reenskie, we don't have to amputate your leg..
Wat een held, nouja het blijkt dus dat ik een ontsteking in mijn knie heb en een spier gescheurd heb die zorgt voor de zwellingen en de pijn.. wat is er aan te doen? ginne drol denk, ik moet fysiotherapie en de medicatie tegen de ontsteking blijven nemen en dan verder kijken als ik weer in Hollandia ben.

Afgelopen zaterdag wilde Laura me met Minja (een vriendin van haar) meenemen op een fietstochtje.. Leuk.. een fietstochtje.
NONDEJU dat was keihard mountainbiken wat hun hier doen, bult na heuvel na berg op en af voor 5 a 6 uur lang.
We hadden wel een stop bij de dierentuin wat ik zeer waardeerde want PINGUINS!
Veel diertjes gezien, leeuwtjes, panters, slangen, vlinders, olifanten, giraffen en een raar dier wat leuk op een rode panda leek maar dan met een zwarte varkenssnuit..
De tocht ging verder, nog een stop gehad voor lunch bij een plekje genaamd: Meat Market waar we heeeeeurlijk gelunched hebben.
TOEN begon de pret, Laura zei: het is nog een uurtje naar huis.
Dus ik zei: pas du probleme!
Na 2 uur gaf ze toe dat ze zich vergist had en bleek dat we nog een uur moesten terwijl ik bij iedere berg bleef hangen en bijna in zijn achteruit ging XD.
Doe mij maar gewoon een vlakke weg, door een bosje, met een FIETSPAD (want daar doen ze hier ook niet overal aan) met mijn omafiets.
Maar het was een ervaring en eenmaal thuis wilde ik gaan zitten maar sprong gelijk weer omhoog, laten we zeggen dat mijn kruis in opstand was geraakt door het mountainbikezadel.. met het vooruitzicht nog 3 uur in de bios te moeten zitten die avond.
We gingen naar de 3e grootste IMAX in de HEULE WERELD, om de nieuwe Star Trek te zien, gelukkig waren de stoelen fluffy en was het een goeie film!

Gister ben ik naar het ACMI museum gegaan, aangeraden door King Geoffrey (jaaazeker ook hij was nog in het hostel :D)
Het was een museum over films, van de allerallereerste camera's en schaduwspellen tot de allernieuwste 3D zaken.
Ook was er een expositie van Hollywood kleding, dus ik heb de kleren van Sweeney Todd gezien, Batman, Spiderman, Queen Elizabeth, Barbra Streisand, The Bluese Brothers, Harry Potter en veeeel meer, het was heel gaaf gedaan en ook heel apart om te zien!
In het filmgedeelte kon je ook nog hele leuke dingen doen, ZOALS je eigen Matrix filmpje maken en die word dan naar je email gestuurd.
EN je eigen Flipbook maken, ook je eigen schaduwspel creeeren, het was gewoon ontzettend leuk!

Momenteel zit ik in Megans huis, die zelf met Scott op huwelijksreis is in Italiano. Dus heerlijk een paradijsje, gratis, eigen bedje met de gezelligheid van Laura erbij :)

En dan is het de 27e alweer tijd voor mijn aupairervaring.. BENIEUWD!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Regent

Mijn eerste reis

Nog 4 dagen te gaan en dan begint mijn reis..
HEUL heeeuuuul stiekem schijt ik 7 kleuren stront, omdat ik in mijn eentje ga.. Nog nooit alleen gevlogen, nog nooit alleen gereisd (ja okay naar amsterdam, maar volgens mij telt dat niet..)
Beter heb ik gewoon een leuk type naast me zitten in het vliegtuig i.p.v. dat ik me schuldig voel als ik hem/haar moet vragen op te staan als ik naar de wc moet. (JA LACH MAAR, maar dat zijn dingen waar ik me druk om maak)
Hetzelfde als die nachten in die hostels, dat ik niet in vrede een boertje kan laten in mijn bed, of er rustig op los kan miepen (degene die bij me hebben geslapen weten waar ik het over heb).
Ik schaf gewoon een voorraad oordoppen aan tegen harde snurkers en een goede lading slaapliedjes voor als het me nog niet wil lukken.
Nu mensen zeggen: OOOH JIJ GAAT HET ZO NAAR JE ZIN HEBBEN, denk ik: tja nou MOET ik het wel naar mijn zin hebben, ik voel de druk!
Terwijl ik zelf vrees dat ik over 2 weken alweer op het vliegveld in A'dam sta omdat ik het toch iets te zonnig in heb gezien ( WIE WEET?! ) al gaat TE zonnig nu een beetje moeilijk aangezien ik moeilijk 50 graden en een lading bosbranden kan verslaan.

Dan stel ik de mening van anderen op prijs, zoals Maxim wijs antwoordde toen ik vertelde dat ik zou gaan: "je gaat hartstikke dood"
Kijk dat is een stuk makkelijker overheen te komen! Of die opmerking van meneer Roel: "alsjeblieft, hou die achterlijke pluk in je haar, dan hebben ze daar ook nog wat te lachen." Geen probleem, ook dat komt voor de bakker ;)

Nee, ik moet het anders zien, ik ga een avontuur tegemoet, waarvan ik geen idee heb waar ik precies begin of waar ik eindig, mezelf in het diepe gooien was het plan en dat gaat ook zeker gebeuren!
Bedankt voor alle hulp vooraf en natuurlijk ga ik jullie allen missen, maar van de andere kant krijg ik in plaats van jullie een hoop kangaroos, koala's en surferdudes, dus ik heb niks te klagen ;)

tot snel!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Over and out.

14 November 2013

Rebel Renske, Asian Persuasion & Speelgoedprul

15 Juli 2013

Smurfen, Kiwis en Bikinibodies

15 Juni 2013

Frankenstein & het magische keukenapparaat

14 Mei 2013

Anti-amputatie & Opstandige Dozen
Renske

Heya, Renske hier, over niet al te lang vertrek ik naar Australie en ik zal hier mijn ongein, pret, mafheid, muzikale verhalen delen en natuurlijk de foto's en filmpjes :) Enjoy!

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 24876

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 15 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: