King Geoffrey & the family tree - Reisverslag uit Regent, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu King Geoffrey & the family tree - Reisverslag uit Regent, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu

King Geoffrey & the family tree

Door: Renske van Barschot

Blijf op de hoogte en volg Renske

21 April 2013 | Australië, Regent

St. Kilda was uiteindelijk een goede plek met een heel fijn hostel, hoe rot het begin ook was!
King Geoffrey en ik hebben onszelf zeer goed vermaakt met onze nieuwe geheime handshake en ik ben erachter dat ik eigenlijk zijn echte naam nooit heb geweten XD Hij waarschijnlijk die van mij ook niet omdat hij me altijd Capsicum noemde, dus dan staan we weer quitte denk ik..
Ook heb ik nog een paar andere leuke mensen ontmoet waaronder Charlie, zeg maar type Maxim en ik als we elkaar alleen maar uitschelden, dat deed hij dus ook, alleen tegen mij deed hij super lief haha. Charlie heeft zo'n 6x zijn excuus aangeboden omdat hij me eerst Renskoer noemde, wat al veel dichter in de buurt komt van Capsicum maar hij leek het zichzelf niet te kunnen vergeven :P.
Ook met Marije heb ik nog contact gehad toen het zo slecht ging met mijn been, ze was een ding vergeten bij het hostel en wachtte tot ik terugkwam van de dokter. Ik kreeg te horen dat ik een MRI moest laten maken en aangezien ik ontzettend in paniek was, mijn been loeizeer deed, ik wist zelf allemaal niet hoe ik het even moest doen etc. en als op zo'n moment iemand zijn hand op mijn schouder legt en vraagt: "gaat het?"..
NOU zoals sommige van jullie weten breek ik dan en gebruikt mijn gezicht ineens spieren (waarvan ik niet eens wist dat ik ze had) om mijn hoofd in de moeilijkste/oncharmanste stand ooit te zetten en stroomt er vloeistof uit mijn ogen. Gelukkig snapte ze het volkomen en heeft ze me enigszins gerust kunnen stellen en zei dat ik ons pap maar moest bellen.
Nou nog een keer die spieren getraint met ons pap aan de telefoon, die er wel om kon lachen deels :P (dank je wel pap).
Na een dag in bed te hebben gelegen waarop King Geoffrey binnenkwam rond het avond uur:
"CAPSICUM! GET.. UP!"
ik: "NO!"
"CAPSICUM GET OUT OF BED NOOOOW!"
ik: "okay"
Ooh de kracht die die koning heeft! haha (misschien goeie vervanging voor Beatrix?)
De pijnstiller-achtige dingen die ik heb gekregen werkten uiteindelijk als een tierelier en zorgde er zelfs voor dat ik de laatste avond mee op stap kon, we gingen naar Cushion en ik weet niet wat daar gebeurde maar ineens stond er een klein rond ventje op een tafel die zijn shirt uit trok en tegen alles aan begon te rijden terwijl de uitsmijter hem nors aan stond te kijken (naar mijn idee durfde hij niet echt op hem af te stappen, bang om zelf een rij-object te worden)
Het was ontzettend.. speciaal.. en ik kon de gebeurtenis niet meteen verwerken, velen met mij overigens.
De volgende dag heb ik afscheid van iedereen genomen terwijl zij bezig waren met een enorm fort te bouwen (HAD IK ZO GRAAG MEEGEDAAN!).

TOEN was het familietijd!
Echt, wat hebben wij een leuke familie hier!
Eerst ontmoette ik Megan op een plein in Melbourne, we hadden afgesproken bij de trappen... en natuurlijk (want alleen ik kan zoiets doen) stond ik bij de verkeerde trappen -_-'
MAAR uiteindelijk elkaar gevonden, ze heeft een vlotte babbel en doet me ergens een beetje aan Janske denken.
Daarna hebben we Scott ontmoet, haar man waar we samen de trein naar huis mee namen, ook een hele aardige vent met goede humor en leuke muzieksmaak dus dat is altijd fijn.
De eerste avond zijn Chris (haar vader) en Laura & Seb (zusje en vriend) hier komen eten, wat heel gezellig was, we hebben de familielijn in elkaar proberen te verbinden maar t is nogal verwarrend allemaal..
Chris had overigens de lekkerste taartjes meegenomen waar Jans vooral helemaal verliefd op zou zijn, witte chocolade cheescake, dus Jans, recept zoeken en zelf fabriceren dan weet je waar echte engeltjespis naar smaakt!

De volgende dag moesten Megan & Scott gewoon werken en ik heb het er lekker van genomen en enorm lang uitgeslapen omdat ik nu eindelijk mijn eigen kamertje weer heb die ik niet deel met 9 vreemden en niemand die om half 10 binnenkomt met een stofzuiger FIJN!
Ook heb ik meteen een sleutel van hun huis gekregen dus kan ik in en uit lopen wanneer ik wil, ik heb de trein naar het centrum genomen en ben een beetje rond gaan lopen NOU "gewoon lopen" is hier niet mogelijk, de ontzettende bloeddrukte...
Ken je die mensen die zomaar stil gaan staan midden op een stoep terwijl jij nog een prima tempo aan het lopen bent waardoor je denkt :O en plots een robotmove maakt om te stoppen, nou zo gaat ongeveer iedere stap hier (robotrenske in the making!)
Ook heb ik China Town gevonden (jaja!) en niet verdwaalt en een kop koffie naar achter gekiept daarna vond ik winkel waar er zoveel onzin was dat ik gewoon mindblown was, ik wilde alles hebben daar en alles meenemen naar nederland om uit te delen!
Overigens gaat het nu goed met mijn been dankzij de medicijnen die die vent me heeft voorgeschoteld, ik weet dat ik nog steeds een MRI moet regelen maar het voelt zo stom om een MRI te laten doen als je nu zelf niks meer voelt.. al weet ik wel dat het probleem in mijn knie nog niet opgelost is..

Vrijdag was het tijd om de moeder van mijn aupair-gezin te ontmoeten, we hadden in de stad afgesproken tijdens haar lunchbreak op een plek waar ik nog nooit was geweest.
Dus ik dacht, hey googlemaps, beste vriend, die red me wel... Nou mooi niet dus, ik hartstikke verdwaald en gelukkig liep ze mij toen tegen het lijf, waarop ik mijn excuses 300 aanbood en zij mijn rode pluk een prachtidee vond omdat ze me anders nooit had kunnen vinden in de drukte.
Het is een ontzettend lief, jong mens en ze haalt me morgen op om de rest van haar gezin te ontmoeten en haar huis te zien etc.
Ze schijnen een behoorlijk huis te hebben met zwembad dus he, ik vermaak me er wel ;)
Na een snelle kop koffie weer doei gezegd en 's avonds hebben Megan en Scott me mee uit eten genomen en mee naar het comediefestival genomen naar een show van Paul Foot, een engelse comedian die zowel grappig als extreem vreemd is.. Toen we terug naar het station liepen zag ik een briljante hoodie in een winkelruit met een penguingezicht, eenmaal thuis wilde ik dus even opzoeken hoe duur deze was en zocht naar Penguin Trui en toen kreeg ik plaatjes van pinguins met truien, ook zeer briljant!
Gister zijn Megan ik en Chris naar een markt gegaan, genaamd Rosestreet market, heel artyfarty maar zeker de moeite waard, natuurlijk was alles veel te duur voor mijn arme sloeberportomonee. Ook zijn we naar een tentje gegaan om te lunchen genaamd: Naked for Satan, het zag er van binnen echt super gaaf uit met lampjes en overal koper en toen er een vent met hapjes langskwam riep Megan: SHE IS DUTCH! waarop hij zei: ECHT? Ik jaar in Amsterdam gewoon!
Duim omhoog voor die meneer!
Ik had al de hele dag last van een opgezwollen keel en toen we na de markt een kopje thee gingen doen bij Chris en Laura werden alle medicijnkasten opengetrokken :P
Ook is Laura de koekenbakker van de familie en had scones gemaakt en natuurlijk had ik nog nooit in mijn leven scones gehad, NOU omnomnom kan ik je vertellen!
'S avonds hadden we familiebbq waar ik de rest ontmoette, waar ik nog steeds de helft van de namen bijna niet van weet, ik weet wel dat Emma er niet was.. dus daar schiet ik niks mee op haha.
Maar het was ontzettend leuk, lieve mensen, baby erbij, wijntje hier en daar en Ome Wil was natuurlijk ook van de partij!
Tegen het eind van de avond deed praten zeer en momenteel lig ik al de hele dag in bed om "rust" te houden, DE VERVELING! slikken doet ontzettend zeer dus stel ik het zo lang mogelijk uit tot het punt dat ik bijna ga kwijlen, leuk spel.
Hopelijk is het morgen beter want dan moet ik kinderen ontmoeten en dat gaat moeilijk als ik klink alsof ik 5 tongpiercings heb laten zetten...
HMMM
Dus ik bel voorlopig ook even niet mam en pap aangezien jullie me nu toch niet verstaan.

haha zojuist kwam Scott binnen om me te halen voor avondeten, heuuuurlijk, daarna is hij foetsie verdwenen en hebben Megan en ik een geweldige film gekeken genaamd Beaches (Olga, ik vond het echt zo'n typische film voor jou, JIJ KENT HEM VAST!) als ik me niet in had gehouden was er meer training voor mijn gezicht geweest :P

Meer avontuur will come!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Regent

Mijn eerste reis

Nog 4 dagen te gaan en dan begint mijn reis..
HEUL heeeuuuul stiekem schijt ik 7 kleuren stront, omdat ik in mijn eentje ga.. Nog nooit alleen gevlogen, nog nooit alleen gereisd (ja okay naar amsterdam, maar volgens mij telt dat niet..)
Beter heb ik gewoon een leuk type naast me zitten in het vliegtuig i.p.v. dat ik me schuldig voel als ik hem/haar moet vragen op te staan als ik naar de wc moet. (JA LACH MAAR, maar dat zijn dingen waar ik me druk om maak)
Hetzelfde als die nachten in die hostels, dat ik niet in vrede een boertje kan laten in mijn bed, of er rustig op los kan miepen (degene die bij me hebben geslapen weten waar ik het over heb).
Ik schaf gewoon een voorraad oordoppen aan tegen harde snurkers en een goede lading slaapliedjes voor als het me nog niet wil lukken.
Nu mensen zeggen: OOOH JIJ GAAT HET ZO NAAR JE ZIN HEBBEN, denk ik: tja nou MOET ik het wel naar mijn zin hebben, ik voel de druk!
Terwijl ik zelf vrees dat ik over 2 weken alweer op het vliegveld in A'dam sta omdat ik het toch iets te zonnig in heb gezien ( WIE WEET?! ) al gaat TE zonnig nu een beetje moeilijk aangezien ik moeilijk 50 graden en een lading bosbranden kan verslaan.

Dan stel ik de mening van anderen op prijs, zoals Maxim wijs antwoordde toen ik vertelde dat ik zou gaan: "je gaat hartstikke dood"
Kijk dat is een stuk makkelijker overheen te komen! Of die opmerking van meneer Roel: "alsjeblieft, hou die achterlijke pluk in je haar, dan hebben ze daar ook nog wat te lachen." Geen probleem, ook dat komt voor de bakker ;)

Nee, ik moet het anders zien, ik ga een avontuur tegemoet, waarvan ik geen idee heb waar ik precies begin of waar ik eindig, mezelf in het diepe gooien was het plan en dat gaat ook zeker gebeuren!
Bedankt voor alle hulp vooraf en natuurlijk ga ik jullie allen missen, maar van de andere kant krijg ik in plaats van jullie een hoop kangaroos, koala's en surferdudes, dus ik heb niks te klagen ;)

tot snel!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Over and out.

14 November 2013

Rebel Renske, Asian Persuasion & Speelgoedprul

15 Juli 2013

Smurfen, Kiwis en Bikinibodies

15 Juni 2013

Frankenstein & het magische keukenapparaat

14 Mei 2013

Anti-amputatie & Opstandige Dozen
Renske

Heya, Renske hier, over niet al te lang vertrek ik naar Australie en ik zal hier mijn ongein, pret, mafheid, muzikale verhalen delen en natuurlijk de foto's en filmpjes :) Enjoy!

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 24892

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 15 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: