Drollenvangers en Overstromingen - Reisverslag uit Woodford, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu Drollenvangers en Overstromingen - Reisverslag uit Woodford, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu

Drollenvangers en Overstromingen

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

27 Februari 2013 | Australië, Woodford

ZOOO dacht ik klaar te zijn met schrijven van dit verslag, blijk ik gewoon meer dan de helft over te hebben geslagen
DUS we schrijven nog even door!

Brisbane was geweldig, echt ik zou daar graag nog een keer terug gaan, ze hebben daar een prachtig deel aan de andere kant van de rivier, waar een park ligt met een gezellig knus marktje en je kunt een weg volgen onder bogen met bloemen.
Ook stond daar vanuit het niks een tempel en was daar ook vanuit het niks een soort regenwoudparkje waar je over brugjes kon lopen en daar waren allemaal vogeltjes.
Ook zijn Marlot Babs en ik daar nog op stap geweest met het hostel, ik heb me kapot gelachen, een van onze britse hostelgenoten was zo dronken en besloot dat hij zijn gebroken teen echt aan me moest laten zien, dus hij met heel veel moeite zijn schoen uitgetrokken en zijn sok terwijl zijn maten hem al uit stonden te lachen... nou die schoen en sok terug aan was nog veel vermakelijker!
Daarna had ik een italiaan aan mijn broek hangen die me met een prachtig accent: "Prensko" had gedoopt.
Toen besloot hij dat hij verliefd op me was en vroeg of ik bij hem wilde komen wonen en dat hij alles wel zou betalen... toen ben ik maar naar huis gegaan :P

De dag na Brisbane was het tijd voor de zoo, POTVERDIKKIE wat hadden wij zin in de Australian zoo!
En nondeju wat regende het hard die dag, na een uur die richting op te zijn gereden moesten we stoppen langs de weg omdat we door de druppels niks meer konden zien.
Toen besloten we om maar een cabin te huren op een camping en af te wachten op een dag waar er minder druppels zouden vallen want door de regen sjokken in een dierentuin klinkt niet als een hoogtepuntje.
De Cabin beviel prima en de 2e regenachtige dag zijn we op zoek gegaan naar vermaak en zijn we, jaja echt waar, gaan bowlen :P
De dag erna besloten we het er toch maar op te wagen, raad eens! De zon scheen!
En wat een prachtige beesten hebben wij gezien, het begon met GIGANTISCHE schildpadden en daarna krokodillen.
Toen een showtje met die mooie blauwe en rode papegaaien en een HEEELE grote gier en weer krokodillen en slangen.
Toen kwamen in ene parkje waar we walibis en kangaroes konden voeren, wat onzettend schattig, vooral de walibis! Er was 1 kangaroe waar ik echt fan van was, wat een dom beest, die had een hap uit zijn oor en lag als een fotomodel aan zn zak te krabben, dus die heb ik het meeste gevoerd :P
Toen was het tijd voor de tijgers, zebra's, giraffen en neushoorns.
Ook hebben we olifanten gevoerd, ik dacht altijd dat die slurf kei zacht was maar er zaten echt keiharde snorharen aan, weer een illusie minder.
MAAR TOEN, was het tijd voor koala's knuffelen, aaaah zo verliefd op die beesten, ze kunnen niks, ze doen niks en dat maakt ze fantastisch, bij die beesten had ik met gemak de hele dag door kunnen brengen.
Beetje die beesten aaien, beetje naar ze staren, dikke prima!

De dag erna besloten we Jeremy te bellen, een man die we in The Entrance hadden ontmoet en hij had ons Wwoof werk aangeboden, wij werken 4 uur per dag op zijn boerderij en in ruil krijgen wij accomodatie en voedsel.
Hij reageerde vol enthousiasme en waren gelijk welkom dus zijn we daar gelijk heengereden.
WAT THE HELL, EEN LUXE BOERDERIJ, niet te zuinig!
We kregen onze eigen badkamer en 2 slaapkamers en het uitzicht daar! oooh het had een schilderij of een beeld uit national geographic kunnen zijn, niet te zuinig mooi.
Ook waren Jeremy en Anastacia enorm aardig, beetje zweverig, yoga, mediteren en veganistisch, maar zo leer je weer eens wat!
De eerste dag hebben we de takken die rond waren geslingerd tijdens een storm van het landgoed halen, nouuu daar had je wel de volle 4 uur voor nodig, GROOT die tuin, niet normaal!
De 2e dag sochtends om half 8 begonnen, jaja je gelooft het nooit MET YOGA op de veranda en ik ben niet eens in de knoop geraakt! Het was stiekem best rustgevend.
Toen ontbeten en daarna moesten we de moestuinen terug in orde gaan maken, alles leegtrekken en bemesten en daarna bestrooien en dan suikerriet erover heen leggen. Nouuuuu de bloedhitte, niet te zuinig, ik dacht na 3 uur echt dat ik van mn stok zou gaan.. het was zo ontzettend heet, we zitten overigens nu ook in het subtropische deel van Australie. Daarna was Babs niet lekker en had enorme koppijn en Muriel voelde zich ook niet super dus zijn Marlot en ik samen op pad geweest in Noosa.

Marlot heeft haar rijbewijs nog maar sindes 2 weken voor haar vertrek dus zo graag rijd ze nog niet, het begon ermee dat we de olie moesten checken, ze trok aan de hendel om de voorklep te openen en rukte de hele hendel eruit, daarna zat haar stoel vast en kreeg ze de handrem er niet meer van af. Toen besloten we dat als er nog een kangaroe op de weg zou springen dat dat een voorteken zou zijn en dat we braaf op de boerderij zouden blijven.
Geen kangaroe, dus toch naar Noosa gegaan, een vakantiedorpje met veel surfers en een overload aan oude vellen.
Na het zoeken naar een parkeerplek vonden we een krap plekje, toen we er eenmaal half inzaten.. konden we er niet meer uit, dus ik met mn ontzettende inzicht ons er toch nog heel uitgeleid.. haha toen een andere plek gevonden en zijn we even een rondje gaan maken en een ijsje gaan eten.
De volgende dag moesten we weer aan de slag en moesten we plantjes planten, dus eerst een weggraven door de berg suikkerriet en stront die we de vorige dag erop gegooid hadden -_-' heel practisch.
Gelukkig verdween de zon na een uur achter de wolken en was het best goed te doen, tegen de tijd dat de zon onder ging waren de meeste wolken verdwenen en ben ik naar buiten gelopen om even een kijkje te nemen, daar stond een wilde kangaroe me aan te staren recht voor mijn neus!
Even later verdween hij en ging de zon onder, wauw wat een prachtig uitzicht, ik was er helemaal stil van!
'S avonds namen de dame en heer ons mee naar een feest, waar we 25 dollar moesten dokken om binnen te komen, maar je stapte gelijke en nieuwe wereld binnen, van zwierige hippie danseressen en mannen met baarden en drollenvangers.
Ik vond het er heerlijk, de muziek was ontzettend slecht, de eerste 2 bandjes dan, ik hoop echt voor de zanger van de 2e band dat hij toondoof was anders heeft hij echt geen excuus om zo te staan zingen.
Maar toen kwam de 3e band, een band uit America, genaamd Nahko & The medicin for people, NOUUUU GOED, echt ontzettend leuke muziek, wel met "red de wereld- boodschappen" er door maar toch heb ik er enorm van genoten.
Daarna zou volgens onze Jeremy het hoogtepunt komen van de avond, helaas was dat niet juist, het kakte juist enorm in en gelukkig zagen Jeremy en Anastacia dat ook en namen ons weer mee terug.
Ik moet wel toegeven dat mijn stoelgang nog nooit zo goed gewerkt heeft als toen ik daar was, nondeju, 3 dagen veganistisch eten is volgens mij genoeg om je volledige lichaam te rijnigen, rijst rijst, met bonen en groenten en bonen met rijst en pompoen en bonen en rijst, probeer het eens zou ik zeggen :P

De dag daarna onze spullen gepakt en kamers gepoetst en opgeruimd en zijn we vol goede moed naar de kanotrip gereden toen de regen al begon.
We kwamen aan in het bushcamp waar we zouden slapen, ik heb nog nooit zoiets treurigs gezien, vervallen klimrekken en kapotte tenten en een lading oude mannen die daar volgens mij aangespoelt zijn en nooit meer de weg terug naar de bewoonde wereld hebben kunnen vinden.
We werden rondgeleid en zouden die avond slapen in een grote legertent waar 8 stapelbedden stonden met ipv matrassen een soort doeken die aan de zijkanten vastgespijkerd zaten. Toen kwam het hoogtepunt, de douche was een kwartier lopen en de wc die door kon spoelen ook... de andere wc om de hoek van onze tent was een stenen gebouw met een gat in de grond waar een pot overheen gepleurd was, nou DIE LUCHT, ik dacht echt toen ik naar binnen liep dat ik het kon proeven.
Er was ook verder geen compleet overdekt deel in de bushkamp, de keuken was onder een tent die aan de zijkant helemaal open was.
Toen we ons blikvoer naar binnen hadden gewerkt zijn we naar bed gegaan, ik heb prima geslapen door de tikkende geluiden van de regen en de volgende dag moesten we om half 9 klaar staan om te gaan kanoen. Natuurlijk regende het toen nog en het hele effect van de rivier was naar de tering, aangezien het een grote spiegel zou moeten zijn.
We moesten 5 km kanoen met 3 mensen in een kano en dan kwamen we uit op een open meer en zouden we links ergens een beek in moeten slaan.
Ik zat met Brabo Babs en een Duits meisje in de kano, na 5 seconden waren we al doorweekt en heb ik me prima vermaakt met kanoen, tot we bij het meer kwamen, daar waren golven waar je een beetje van zou huilen als je ze zag, de boot bleef enorm schommelen terwijl wij niet naar voor of naar achter kwamen.
Toch alles overleefd en bij het beekje even gelunched, een heerlijk koppel natte boterhammen met pindakaas naar binnen gewerkt en toen moesten we weer terug, weer die ellendige golven.
Op de terugweg op de rivier ben ik maar heel hard liedjes gaan zingen van Pocahontas, vooral Gooise Marlot kon dit waarderen :p

Daarna gedoucht en natuurlijk toen we buiten kwamen van de douche en terug moesten lopen naar de camping weer meteen zeiknat door de regen... toen was het niet meer zo grappig want die nacht zouden we buiten in kleine tentjes slapen ook terwijl het water toen al tot onze enkels stond, er was geen plek waar onze kleren konden drogen en ook geen plek waar we zelf op konden drogen omdat overal waar je ook was het ontzettend vochtig was. We hadden het ijskoud en hebben even getwijfeld om weg te gaan, maar dat zou gevaarlijk zijn door de harde regen en aangezien de weg terug naar de bewoonde wereld ondertussen een baan van kleine riviertjes was geworden. (Op zulke momenten vraag ik me dan toch af of dat ik verwend ben of dat het gewoon echt niet meer te doen is.. ik ben daar nog niet over uit)
Dus besloten we die nacht te blijven, gelukkig hebben Babs en ik onze charmes in de strijd kunnen gooien en mochten we toch nog in de legertent die nacht.
'S ochtends hebben we gelijk onze spullen gepakt en zijn we vertrokken, terwijl het nog steeds regende dat het goot, alle wegen naar het noorden waren afgesloten... en waar moeten wij heen? juist het noorden -_-

Dus besloten we landinwaarts te gaan naar Kingaroy.. ik denk dat we net op de helft zijn gekomen tot we een brug tegenkwamen die een behoorlijk stuk lager stond dan het water dan de rivier.. overstroomd dus, we zaten vast, want ook de snelweg achter ons werd afgesloten.
Nu zijn we in Woodford in een motel, naast een pub dus we overleven het wel, gister wilden we een hapje gaan eten hier in het dorp, was alles gesloten dankzij de overstromingen, ook de pub MAAR gelukkig hadden we nog een paar biertjes over ;)

Vandaag schijnt de zon lachend door de donkere wolken, dus de regen komt ook vandaag nog, morgen zou het beter worden en in het weekend zou het weer beginnen... het vervelende is dat we vrijdag eigelijk in Rainbow Beach zouden moeten zijn voor Fraser island tour, maar gister zijn er dus mensen geevacueerd van Fraser island en aangezien er nogal wat wegen overstroomd en vernield zijn denken we dat we het niet gaan halen om daar aan te komen.
En in de stromende regen op een eiland te zitten zonder onderdak klinkt nou ook niet zeer aantrekkelijk voor 3 dagen..

We blijven hier vanacht in ieder geval nog en dan zien we wel weer verder.
Ach het is gewoon weer een avontuur meer, overstromingen maak je ook niet iedere dag mee natuurlijk.

  • 27 Februari 2013 - 09:06

    Grote Zus:

    Kijk jij lijkt op een Koala > "Maar toen, was het tijd voor koala's knuffelen, aaaah zo verliefd op die beesten, ZE KUNNEN NIKS, ZE DOEN NIKS EN DAT MAAKT ZE FANTASTISCH, "
    Precies mijn omschrijving van jou :p! Xx

  • 27 Februari 2013 - 09:47

    Roosmarijn:

    GEEF MIJ DAN EEN KOALAAAAAAA :D
    jeeeeeeej <3

  • 27 Februari 2013 - 10:14

    Inge Verwijs:

    Haha, ik lach me gek om die verhalen van jou. Zo te lezen vermaken jullie je wel! Blijf genieten, ik kijk al vol verwachting uit naar het volgende verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Woodford

Mijn eerste reis

Nog 4 dagen te gaan en dan begint mijn reis..
HEUL heeeuuuul stiekem schijt ik 7 kleuren stront, omdat ik in mijn eentje ga.. Nog nooit alleen gevlogen, nog nooit alleen gereisd (ja okay naar amsterdam, maar volgens mij telt dat niet..)
Beter heb ik gewoon een leuk type naast me zitten in het vliegtuig i.p.v. dat ik me schuldig voel als ik hem/haar moet vragen op te staan als ik naar de wc moet. (JA LACH MAAR, maar dat zijn dingen waar ik me druk om maak)
Hetzelfde als die nachten in die hostels, dat ik niet in vrede een boertje kan laten in mijn bed, of er rustig op los kan miepen (degene die bij me hebben geslapen weten waar ik het over heb).
Ik schaf gewoon een voorraad oordoppen aan tegen harde snurkers en een goede lading slaapliedjes voor als het me nog niet wil lukken.
Nu mensen zeggen: OOOH JIJ GAAT HET ZO NAAR JE ZIN HEBBEN, denk ik: tja nou MOET ik het wel naar mijn zin hebben, ik voel de druk!
Terwijl ik zelf vrees dat ik over 2 weken alweer op het vliegveld in A'dam sta omdat ik het toch iets te zonnig in heb gezien ( WIE WEET?! ) al gaat TE zonnig nu een beetje moeilijk aangezien ik moeilijk 50 graden en een lading bosbranden kan verslaan.

Dan stel ik de mening van anderen op prijs, zoals Maxim wijs antwoordde toen ik vertelde dat ik zou gaan: "je gaat hartstikke dood"
Kijk dat is een stuk makkelijker overheen te komen! Of die opmerking van meneer Roel: "alsjeblieft, hou die achterlijke pluk in je haar, dan hebben ze daar ook nog wat te lachen." Geen probleem, ook dat komt voor de bakker ;)

Nee, ik moet het anders zien, ik ga een avontuur tegemoet, waarvan ik geen idee heb waar ik precies begin of waar ik eindig, mezelf in het diepe gooien was het plan en dat gaat ook zeker gebeuren!
Bedankt voor alle hulp vooraf en natuurlijk ga ik jullie allen missen, maar van de andere kant krijg ik in plaats van jullie een hoop kangaroos, koala's en surferdudes, dus ik heb niks te klagen ;)

tot snel!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Over and out.

14 November 2013

Rebel Renske, Asian Persuasion & Speelgoedprul

15 Juli 2013

Smurfen, Kiwis en Bikinibodies

15 Juni 2013

Frankenstein & het magische keukenapparaat

14 Mei 2013

Anti-amputatie & Opstandige Dozen
Renske

Heya, Renske hier, over niet al te lang vertrek ik naar Australie en ik zal hier mijn ongein, pret, mafheid, muzikale verhalen delen en natuurlijk de foto's en filmpjes :) Enjoy!

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 24894

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 15 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: