Composthoopkakken en terror Valentijn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu Composthoopkakken en terror Valentijn - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu

Composthoopkakken en terror Valentijn

Door: Renske van Barschot

Blijf op de hoogte en volg Renske

16 Februari 2013 | Australië, Sydney

We zijn nu op onze 6e dag on the road, woensdag hebben we onze auto opgehaald, een crappy stationwagen die we "The Dutchess" hebben gedoopt, na veel terror voor aan de linkerkant rijden zijn we op een of andere manier toch Sydney uitgekomen en heeft mevrouw Babs nog een paaltje geraakt op de Harbour Bridge wat een harde knal gaf en wij niet wisten wat er gebeurde, gelukkig geen schade!
Daarna doorgereden naar The Entrance, een heel vriendelijk bejaard plaatsje wat heel rustgevend oogde en ook heel rustig was, na 6 campings gebeldt te hebben die veel te duur waren hebben we in de auto overnacht NOUHHHH echt ik heb nog nooit zo'n rotnacht gehad, geen oog dicht gedaan, maar de zonsopgang maakt het meer dan waard.
We stonden op een parkeerplaats die een man bij de fish & chips tent waar we waren geweest ons had aangewezen, een parkeerplaats naast wc's aan het meer, met uitzicht op een berg pelikanen. De beste man heeft ons ook nog werk aangeboden op zijn boerderij vlakbij Noosa (daar zijn we ongeveer over 2 weken) in ruil voor accomodatie en voedsel, dus dat gaan we ook nog doen.
'S ochtends zijn we gaan zwemmen in een zwembad in zee, gewoon van zeewater wat er ontzettend mooi bij lag en vol zat met oude vellen, maar zelfs dat kon ik toen waarderen.

Toen zijn we doorgereden naar een camping in een national park waar we terecht kwamen naast een stuk of 5 oude Ozzies die ons graag wilde helpen, ze hebben ons eigenlijk overal mee geholpen, tent opzetten, we mochten hun vuur gebruiken onze biertjes in hun ijs leggen en daarna ook genieten van hun humor, fantastisch, ook ben ik bijna uitgehuwelijkt aan een van hun zoons maar gelukkig heb ik daar een stokje voor kunnen steken. We hadden nergens licht, geen douches, maar gelukkig wel een composthoop om op te kakken. Het was snachts ontzettend mooi, ik heb nog nooit zo'n sterrenhemel gezien, de melkweg was ontzettend helder te zien, heerlijk! Ook hebben we hier nog Kookaburra's gespot, vogels die lijken op eenden, echt zo wollig.
De volgende dag doorgereden door het national park en gestopt bij een uitkijkpunt, waar we terecht kwamen op een enorme berg wit zand en daarachter lag een enorm verlaten strand met bergen in de zee, nou dan voel je je even de baas van de wereld.
Doorgereden naar Port Mcquarie waar we op de camping stonden naast een prachtig strand en we hebben ook koala's gespot hier EN we hadden daar een douche, wauwwww luxe ;)

De dag daarna hebben we enorm veel kilometers gemaakt zoals ook het plan was, we zijn daarna 3 uur op zoek geweest naar een niet te dure camping en moesten uiteindelijk toch settelen met een dure omdat het anders donker zou zijn. Ik zat er echt doorheen en toen ik pap en jans aan de telefoon had gehad zat ik er helemaal doorheen, dus maar een biertje er bijgepakt en veel gelachen en toen ging t weer prima.

En nu zijn we in Byron Bay, dit is echt geweldig, dit was hoe ik australie voorstelde, surferwinkels, happy herbs winkels, langharige kerels, muziek en zee, dus gelukkig blijven we hier ook langer! We zitten nu in een bieb en zijn net langs een winkeltje gekomen genaamd Books Music Coffee, dus het is een boekwinkel/muziekwinkel en koffiewinkeltje in een, ik zou daar de hele dag rond kunnen neuzen, ook de meest geweldige muziekboeken en foto's van festivals uit de jaren 70 dus daar gaan we zo nog even terug snuffelen.
Gister aan t strand gehangen, ooh en muggen vinden me hier heerlijk, ik heb nu welgeteld 42 muggenbulten en een die enorm was op mn heup is blauw geworden, dus die moest ik even in de gaten houden van de pharmacy hier XD
verder gaat in het tentje slapen zeer goed, vreemd genoeg slaap ik daar beter dan in de achterbak van de auto..
Nou ik ga er weer vandoor zodat de rest kan mailen, de nieuwe foto's staan op facebook want mijn waarbenjij.nu kan ik nu niet bijhouden in deze tijd.
De volgende locatie word trouwens Surfers beach waar ik ook ontzettend benieuwd naar ben en ik ben nog bezig met zoeken naar families voor au pair werk voor na deze trip :)

2 dagen later hier het vervolg van het verhaal!!
Gister zijn we aangekomen in Brisbane, uiteindelijk waren we gestopt in Surfers Paradise, maar het was zo grauw en grijs dat we maar besloten hebben door te reizen naar Brisbane.
Ook hier is het prima vertoeven, sowieso een bed hebben is al een hele verbetering sinds een halve week slapen op een lek luchtbed met al je muggenmatties.
De dag voordat we hierheen vertrokken zijn we nog naar the Cheeky Monkeys geweest op valentijnsdag, daar konden we voor 6 dollar bikken en gratis drankje erbij, prima lijkt me zo! Daarna vond er een wet-t-shirt contest plaats NOOOOUH
Ik dacht ach, natte tshirts, hartstikke leuk, maar kandidate nummer 2 trok vol overgave haar shirt uit en toen kreeg ik last van plaatsvervangende schaamte, want mevrouw was welliswaar 18 jaar oud en danste als een professionele stripteaseact..
Daarna volgden er nog 2 en ook deze waren 18 en 19, maar 1 kon natuurlijk maar de 300 dollar winnen -_-' Ik weet niet meer hoe ik na deze ervaring nog normaal kan functioneren, het mooie was dat alle mannen stonden te joelen en alle vrouwen verschrikt met hun handen voor hun mond stonden :P.

Ook heb ik een piercing laten zetten, een rook, boven in mijn oor in schelpje nummer 2 dat met geweld door een berg kraakbeen moest. NONDEJU dat deed zeer, ook heeft een van de dames het hier gefilmd, ik keek het terug en kon het zelf ook niet zo goed aanzien, vooral als je Marlot op de achtergrond hoort: AAh mijn maag draait zich om!
heel fijn, maar hij zit er in en ik ben er content mee.

Vandaag een rondje Brisbane gemaakt en ook hebben we geen stromend water meer, dachten we eindelijk: JEEJ LUXE, een echt bed, geen composthoopkakken en een lekkere douche, noouhhh dacht het niet, geen stromend water meer te vinden hier in het hostel... kak
Nouja ook dat word vast nog opgelost ;)

EN applausje voor renske, mijn 5e dag niet roken is ingegaan LIKE A BOSS!

TOT SNEL kijkbuiskinders, ik ben bezig met het volgende filmpje, nog eventjes geduld!

x renske

  • 26 Februari 2013 - 09:18

    Brigitte:

    Heerlijk om weer even terug te zijn in Australië. Wat schrijf je geweldig echt genieten.
    Succes met je zoektocht naar werk na deze trip. Leuke foto's en geweldig hoe je lacht en geniet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Nog 4 dagen te gaan en dan begint mijn reis..
HEUL heeeuuuul stiekem schijt ik 7 kleuren stront, omdat ik in mijn eentje ga.. Nog nooit alleen gevlogen, nog nooit alleen gereisd (ja okay naar amsterdam, maar volgens mij telt dat niet..)
Beter heb ik gewoon een leuk type naast me zitten in het vliegtuig i.p.v. dat ik me schuldig voel als ik hem/haar moet vragen op te staan als ik naar de wc moet. (JA LACH MAAR, maar dat zijn dingen waar ik me druk om maak)
Hetzelfde als die nachten in die hostels, dat ik niet in vrede een boertje kan laten in mijn bed, of er rustig op los kan miepen (degene die bij me hebben geslapen weten waar ik het over heb).
Ik schaf gewoon een voorraad oordoppen aan tegen harde snurkers en een goede lading slaapliedjes voor als het me nog niet wil lukken.
Nu mensen zeggen: OOOH JIJ GAAT HET ZO NAAR JE ZIN HEBBEN, denk ik: tja nou MOET ik het wel naar mijn zin hebben, ik voel de druk!
Terwijl ik zelf vrees dat ik over 2 weken alweer op het vliegveld in A'dam sta omdat ik het toch iets te zonnig in heb gezien ( WIE WEET?! ) al gaat TE zonnig nu een beetje moeilijk aangezien ik moeilijk 50 graden en een lading bosbranden kan verslaan.

Dan stel ik de mening van anderen op prijs, zoals Maxim wijs antwoordde toen ik vertelde dat ik zou gaan: "je gaat hartstikke dood"
Kijk dat is een stuk makkelijker overheen te komen! Of die opmerking van meneer Roel: "alsjeblieft, hou die achterlijke pluk in je haar, dan hebben ze daar ook nog wat te lachen." Geen probleem, ook dat komt voor de bakker ;)

Nee, ik moet het anders zien, ik ga een avontuur tegemoet, waarvan ik geen idee heb waar ik precies begin of waar ik eindig, mezelf in het diepe gooien was het plan en dat gaat ook zeker gebeuren!
Bedankt voor alle hulp vooraf en natuurlijk ga ik jullie allen missen, maar van de andere kant krijg ik in plaats van jullie een hoop kangaroos, koala's en surferdudes, dus ik heb niks te klagen ;)

tot snel!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Over and out.

14 November 2013

Rebel Renske, Asian Persuasion & Speelgoedprul

15 Juli 2013

Smurfen, Kiwis en Bikinibodies

15 Juni 2013

Frankenstein & het magische keukenapparaat

14 Mei 2013

Anti-amputatie & Opstandige Dozen
Renske

Heya, Renske hier, over niet al te lang vertrek ik naar Australie en ik zal hier mijn ongein, pret, mafheid, muzikale verhalen delen en natuurlijk de foto's en filmpjes :) Enjoy!

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 24886

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 15 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: