Rebel Renske, Asian Persuasion & Speelgoedprul - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu Rebel Renske, Asian Persuasion & Speelgoedprul - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu

Rebel Renske, Asian Persuasion & Speelgoedprul

Door: Renske van Barschot

Blijf op de hoogte en volg Renske

14 November 2013 | Australië, Melbourne

SORRY SORRY SORRY, het is veel te lang geleden sinds ik heb getypt maar ik was van mijn aprepo (apperopo? aprupo? A pre po..)

Zoals sommigen van jullie hebben meegekregen is mijn tijd bij het aupairgezin niet meer soepel gelopen als gehoopt..
Even een supersnelle uitleg, de beloftes die werden gedaan werden niet altijd na gekomen en de buurvrouw verwachtte dat ik op haar kind pastte zonder me te betalen waarbij ik na 5 maanden eindelijk de ballen had om er wat van te zeggen.. dat viel verkeerd en de fout lag schijnbaar toch echt bij mij. Twee uur later kwam de vader van mijn aupairgezin thuis en zei: pak je spullen ik zet je af op het station.

En daar stond ik dan met rode ogen en paniek, maar gelukkig heeft Lauren me opgevangen, een moeder die ik op het schoolplein heb leren kennen, pizza gehaald en een 6-pack bier en heeeeel lang gepraat. En dat was ook zeker nodig, het is heel jammer dat het zo heeft moeten lopen en ik ben er natuurlijk ook echt niet blij mee met hoe ik behandeld ben maar het heeft nu uiteindelijk wel voor een nieuw hoofdstuk gezorgd en ik ben apetrots dat ik "the guts" heb gehad om voor mezelf op te komen. (jaja jongens ik word nog eens hardcore hier :P)
En ik moet toegeven dat ik benieuwd ben hoe het met de puppy is nu die het gezin net had aangeschaft en hij alleen naar mij luisterde omdat ik de enige was die hem wat leerde.. en ik ontken verder elk verhaal dat ik de puppy uit wraak op het ouders hun bed heb laten piesen.. Ik kan natuurlijk niet bepalen waar de puppy besluit zijn behoefte te doen.. of wel..

Na de nacht bij Lauren hebben Chris en Laura me opgevangen waarbij ik zo lang mocht blijven als ik wilde en nodig was.. en man wat heb ik daar een geluk mee gehad, als ik hen niet had gehad was ik allang thuis geweest. En ik moet ook toegeven dat het enorm zuur zou zijn geweest om met zo'n negativiteit naar huis te moeten. Maar gelukkig kon ik bij hen tot rust komen en mezelf even uitzoeken.
En ook dankzij mijn ouders ben ik hier kunnen blijven want ook zij hebben me enorm gesteund en uit de brand geholpen!

VERDER, jaaa lasertreatment voor mijn tattoo, ik ben nu bij laser nummer 3 en die stomme playknop wil maar niet weg gaan dus ik vrees dat ik nog on-af ben als ik wederkeer dus dat word verder laseren als ik in Nederland ben MAAR wat zal ik blij zijn als hij er juist op staat :P EN IK ZAL VOLGENDE KEER nog meer nadenken over een tattoo ;) EN ALS er ook maar iemand het LEF heeft om op mijn on-affe playknop te drukken bij thuiskomt, die krijgt een klapf voor zunne bakkus.

Ook heb ik de geweldige Christian leren kennen in de tussentijd die me enorm uit de put heeft geholpen. Ik heb hem ontmoet op de housewarming van Smurf Eric en het klikte meteen.
Hij heeft me daar leren Mine-sweepen en zo is onze vriendschap ontstaan, mine-sweepen houd eigenlijk in dat je alcoholische versnaperingen van de tafel jast en ze toe-eigent. Nou aan het eind van de avond liep ik minder recht terug naar het station dan ik in eerste instantie had gehoopt maar dat betekend alleen maar dat het mijnvegen zeer functioneel was.
Meneer Christian was mijn tijdelijke held, hij sleurde me iedere zaterdag om 7 uur uit bed om mee te gaan ontbijten bij Lentil As Anything, een cafe waar je zelf mocht bepalen of je wilde betalen voor het eten en hoeveel en aangezien ik arm was verzekerde hij mij dat 50 cent echt wel genoeg was (toch nog maar een keer terug om een donatie te doen).
En hij had er de grootste lol in hoe arm ik wel niet was.
Ik heb me kapot met hem gelachen om niks en om vanalles en vooral toen we een wandeling deden en er vanuit het niks een duif op me landde, dat zijn nog eens tijden!
Ook ben ik met hem en zijn vrienden naar een huisfeest geweest waar een gewwwweeeeldige kerel muziek maakte in een vertel versie, HEURLIJK en iets staat me bij dat er een kind in pyama werd overgegooid.. hmm...
Daarna gingen we naar het volgende feest in een bloedmooi huis met bloedmooie tuin met lampjes en zaken. Ik heb me echt ECHT goed vermaakt. Meneer en ik hebben afscheid moeten nemen maar ik weet zeker dat we elkaar nog zullen zien.

Ook heb ik alweer 2 concerten achter de rug, Matt Corby waar ik samen met Lauren heen ben geweest, OOOh ooooh oooh wat een kerel en wat een stem.
Die mag best eens onder mijn balkon een liedje komen zingen voor me, of meerdere, eigenlijk hoeft hij niet eens te zingen, hij mag daar ook gewoon staan en mooi zijn.
Ik ontken trouwens dat ik voor het eerst in mijn leven ben weggelopen uit een restaurant zonder te betalen... (JA DENK MAAR ZO, maar we werden heel slecht behandelt en het was niet mijn idee REBEL RENSKE!)
En het andere concert was Boy en Bear voor Laura's verjaardag in The Forum WAUWWWW wat een zaal, het plafond was geverft als openlucht met lampjes als sterren (denk Harry Potter stylo) en aan de zijkanten waren "gebouwen" gemaakt en stonden Romeinse beelden, alsof je in Pompei even een concertje aan het bezoeken was!
ZEER DE MOEITE WAARD!

Met Laura ben ik ook naar Thor 2 geweest, IN DE DRIVE IN BIOSCOOP JAAA ECHT WAAR. wat was ik daar gelukkig mee, een klein kind in de snoepwinkel.. of een grote Renske in de drive in.
Ik natuurlijk maar flashbacks naar Grease roepen de hele tijd en zij keek me aan alsof ik gestoord was want schijnbaar zijn drive ins hier heel normaal.. er was een Amerikaanse Diner INCLUSIEF blokjes vloer en plastic rode bankjes, toen ik een dansje deed op de blokjes vloer en inzette tot een Grease liedje zou Laura me volgens mij het liefst ontkent hebben als familie. SCHAAMTELOOS!

Na honderduuzend sollicitaties en vreselijke uitprobeersels voor werk.. laat ik stellen dat ik NOOIT MAAR DAN OOK NOOOOOIT meer op straat mensen dingen zal aansmeren als een baan. NOOIT ever never pever schmever.
Ben ik nu terecht gekomen bij een speelgoedwinkeltjebaantjedingetje! IK heb werk, ja ik dacht ook niet dat het nog ooit van zou komen, maar het is echt waar. Het is een stand die rommel verkoopt in 4 grote winkelcentrums, dus ik verhuis zowat iedere dag van plek om prul te verkopen dat gelijk stuk gaat of in eerste instantie al nooit zou werken. Behalve de pupskes, die zijn oprecht leuk, ik moet dan foto's smelten zodat ik die in 3D kan maken en die stoppen we dan in knuffelbeesten. KEI LEUK maar de meeste mensen vinden ze eng, behalve aziaten, die vinden ze leuk.

OOH OCH JA
Dat is ook nog gebeurt ik was uitgevraagt door een Aziaat in de tram, dus ik dacht waarom ook niet, maar aangezien we zaten toen ik hem leerde kennen vreesde ik al voor zijn hoogte.. die vrees was terecht.
Ik ontmoette hem voor The Crown casino en dacht oei... miniem. Maarja grootte doet er niet toe zeggen ze dus toch maar een drankje gedaan en man wat was hij irritant zeg, hij was heel touchy feely aanraak zooi en ik dacht MAN personal space met je Asian persuasion...
Dus toen ben ik maar gegaan.
Dat doen we dus ook niet meer.

Verder heb ik Cameron ontmoet na een van mijn sollicitaties, een knul waar ik gezellig mee heb gepraat en af en toe een filmpje mee pak. ALS HET GOED IS gaan we ook samen de Great Ocean Road doen voor een weekend maar hij is me nu ontvlucht naar Japan dus dat moet bij zijn terugkomst dan maar.

Het is nu een beetje uitvogelen en plannen wat ik nog allemaal wil voordat ik terug ga en waar en hoe ik kerst vier en waar en wat ik met oud en nieuw ga doen. NONDEJU VEUL KEUZE maar ik denk st. Kilda als muziek in mijn oren zal klinken. Of als alcohol in mijn lever..
MAAR, APPELTJE CIDERTJE zeggen we dan maar, eindelijk weer op stap!

Ook het nieuwe huisje is oppietoppie, al klaagt mijn onderbuurvrouw over mijn draaien.. maar hopelijk voor haar verhuis ik morgen naar een begaande grond bed wat een hoop aardbevingen zal voorkomen.
Ik ben nog een beetje mijn plekje aan het vinden hier en de mensen leren kennen (het zijn er 15.. volgens mij..) maar aangezien ik nogal wat uren weg ben, vroeg werken en laat terug heb ik nog niet veel contact gehad met deze inboorlingen.
We hebben een bioscoop in de woonkamer, genoeg wc's en douches en MIDDEN IN DE STAD DENK! HA ja echt waar, nu nog even een paar leuke barren vinden en vrije dagen zou ook wel praktisch zijn.

MAAR hey, ik leef, ik werk en ik ben in Australie, dat die laatste maanden maar kickass mogen worden!

• 14 November 2013 - 10:11

Jans:

Verbaasd dat je huisgenoten nog niet over je gehummmmm en gemiep hebben geklaagd tijdens het slapen of laat je die tic daar achter?

• 14 November 2013 - 12:29

Knapfe Frau:

*apropos
    love you

Verslag uit: Australië, Melbourne

Nog 4 dagen te gaan en dan begint mijn reis..
HEUL heeeuuuul stiekem schijt ik 7 kleuren stront, omdat ik in mijn eentje ga.. Nog nooit alleen gevlogen, nog nooit alleen gereisd (ja okay naar amsterdam, maar volgens mij telt dat niet..)
Beter heb ik gewoon een leuk type naast me zitten in het vliegtuig i.p.v. dat ik me schuldig voel als ik hem/haar moet vragen op te staan als ik naar de wc moet. (JA LACH MAAR, maar dat zijn dingen waar ik me druk om maak)
Hetzelfde als die nachten in die hostels, dat ik niet in vrede een boertje kan laten in mijn bed, of er rustig op los kan miepen (degene die bij me hebben geslapen weten waar ik het over heb).
Ik schaf gewoon een voorraad oordoppen aan tegen harde snurkers en een goede lading slaapliedjes voor als het me nog niet wil lukken.
Nu mensen zeggen: OOOH JIJ GAAT HET ZO NAAR JE ZIN HEBBEN, denk ik: tja nou MOET ik het wel naar mijn zin hebben, ik voel de druk!
Terwijl ik zelf vrees dat ik over 2 weken alweer op het vliegveld in A'dam sta omdat ik het toch iets te zonnig in heb gezien ( WIE WEET?! ) al gaat TE zonnig nu een beetje moeilijk aangezien ik moeilijk 50 graden en een lading bosbranden kan verslaan.

Dan stel ik de mening van anderen op prijs, zoals Maxim wijs antwoordde toen ik vertelde dat ik zou gaan: "je gaat hartstikke dood"
Kijk dat is een stuk makkelijker overheen te komen! Of die opmerking van meneer Roel: "alsjeblieft, hou die achterlijke pluk in je haar, dan hebben ze daar ook nog wat te lachen." Geen probleem, ook dat komt voor de bakker ;)

Nee, ik moet het anders zien, ik ga een avontuur tegemoet, waarvan ik geen idee heb waar ik precies begin of waar ik eindig, mezelf in het diepe gooien was het plan en dat gaat ook zeker gebeuren!
Bedankt voor alle hulp vooraf en natuurlijk ga ik jullie allen missen, maar van de andere kant krijg ik in plaats van jullie een hoop kangaroos, koala's en surferdudes, dus ik heb niks te klagen ;)

tot snel!