Smurfen, Kiwis en Bikinibodies - Reisverslag uit Langwarrin, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu Smurfen, Kiwis en Bikinibodies - Reisverslag uit Langwarrin, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu

Smurfen, Kiwis en Bikinibodies

Door: Renske van Barschot

Blijf op de hoogte en volg Renske

15 Juli 2013 | Australië, Langwarrin

Hier zit de vakantie voor de kinders er weer op, dus weer terug naar de routine (HALELUJA), constant kinderen entertainen is toch wat veel gevraagd..
Maar we hebben wel ontzettend leuke dingen gedaan, we zijn een dagje naar de bioscoop geweest naar Monsters University, leuke film al was deel 1 toch wat leuker.
Ik had op die dag Brogen, Gina en Angus (de buurjongen), 300x gevraagd of iemand nog moest plassen en natuurlijk halverwege de film hoor je Bro: I need the toilet..
En natuuuuurlijk hadden wij de plek helemaal aan de zijkant van de zaal zodat je langs iedereen in de rij moest: "sorry,.. excuse me.. *uche* sorry.. pardon me"
Ook hebben we een ritje naar de bibliotheek gemaakt waar ze het thema superhelden hadden, dus ik heb Gina en Brogen in hun Spiderman outfit gehesen en meneer dacht meteen dat hij een echte superheld was, zo ook toen we in de bieb zelf waren, overal heen en weer sjeesen met een luide: AARGGHHH POW POWWWW.. sorry oude mensen die gewoon in vrede een boek willen lezen..

Na die week was ik toe aan een weekendje er tussenuit dus heb ik mezelf getrakteerd op een weekendje st. Kilda, AWWWYEAH, dat was een zeer goede keuze!
Meneer Chocolate Stu (de militair) en Scuba Steve waren aanwezig en werd ik zeer hartelijk verwelkomt :)
Ik heb een aantal leuke nieuwe mensen leren kennen zoals Smurf Eric, die ene Ierse jongen, Kiwi Tim (de gitarist) en Kiwi Jay (de andere gitarist).
De eerste avond ben ik meteen goed op stap gegaan en zo kwamen we terecht in Hotel Barkly waar je eerst honderduizend trappen omhoog moest (gelukkig had ik nog niet zo veel op dus dat ging vrij soepel) en dan kwam je uiteindelijk in de club terecht waar je als je buiten op het balkon stond een uitzicht over st. Kilda had.
Goed gefeest met Scuba Steve en een rare vervelende Italiaan waardoor ik de club ontvlucht ben en mijn bed ben ingedoken.
De volgende dag heb ik lekker over het strand gelopen en daar kwam ik erachter dat mijn koffiehuisje waar ik elke keer mijn koffie haalde de pijp uit was ... geen koffie voor Renske dus (EN IK KAN JE VERTELLEN IK HAD HET TOCH ECHT NODIG!).
Die avond was er een smurfenfeest in het hostel waardoor er zo'n 8 blauwgeverfde zatlellen rondliepen, waar ik dus Smurf Eric heb leren kennen.
Smurf Eric had ik al een aantal keer eerder gezien maar nooit mee gepraat, buiten kwam hij een drankje met me doen en toen ben ik een beetje verliefd geworden op de smurf, echt zo ontzettend homo dat ik hem meteen geweldig vond! (Hij heeft me overigens uitgenodigt voor zijn housewarming voor komend weekend HOERA IK HEB VRIENDEN :P)
Ook had ik nog een maat voor in de ochtend, als ik wakker was en buiten kwam met mijn boek en verse koffie zat hij er ook, zeer gezellig, geen idee wat zijn naam was, schijnbaar was ik toch echt te brak omdat te onthouden...
Na het smurfenfestijn ben ik er tussenuit gesmurft met 3 gasten, waarvan er 1 zo ontzettend ladderzat was dat hij niet meer kon lopen, hij en nummer 2 gingen er vandoor waardoor ik met knul nummer 3 overbleef. We gingen naar een club/kroeg waar een echt TE gekke liveband aan het spelen was, een percussionist, DJ, saxofonist en zangeres.. enorm funky als een malle! Meneer nummer 3 trok het niet meer waardoor ik alleen overbleef mwaaaah echt ik heb staan dansen als een idioot maar wat heb ik me goed vermaakt!

Toen kwam de zondag, ik was op zijn minst gezegt niet aanspreekbaar.. tot Kiwi Tim vroeg of ik mee wilde doen aan de sunday jam, NOUJA, na 3 koppen koffie was ik er best wel redelijk klaar voor ;)
Echt manmanman wat heb ik dat gemist, we hebben minstens 4 uur met elkaar gejamt met nog 3 andere gitaristen, heerlijk.
EN NU KOMT HET, Kiwi Tim vroeg daarna of ik misschien een band met hem wil starten.. MAAR NATUURLIJK! Meneer is nu zijn huisje aan het regelen en zou me bellen als hij eenmaal gesettled was zodat we daar kunnen repeteren...
Het maakt me niet eens uit of het alleen repeteren is zonder optreden, als ik maar weer lekker kan zingen!

Verder ben ik begonnen met de ab-challenge, laten we zeggen dat het een challenge is voor mafkezen die denken dat ze een wasbord op kweek kunnen zetten in 30 dagen..
Ik dacht, he nouja ik heb toch niks beters te doen, laten we eens zien wat het uithaalt.. NOU ik kan je vertellen NONDEJU veel spierpijn! Ik ben nu bij dag 13 en heb nu even een pauze ingelast tussen de 60 situps, 75 crunches, 40 leg raises en 50 second plank om dit te typen (ik kwam niet meer omhoog dus ik moest echt even pauze).
Op de 30e dag verwachten ze dat ik 125 situps kan doen en dat ik klaar ben voor mijn bikini, grapjassen.

Ook heb ik me voor de verandering ingeschreven bij een sportschool, het is een rib uit mijn lijf, tering wat zijn die dingen hier duur MAAR het is voor een goed doel!
Geen idee wat me opeens bezielt om dit te doen maar het levert me bij 10 kilo minder spiksplinternieuwe Vanssneakers op (die ik zelf betaal maar toch)..
Het plan is 3x per week te gaan en zondag hebben we onze eerste sh'BAM les gehad (ik zeg het op zijn New Kids manier, dan knalt het lekker) sh'BAM is een soort dansles maar dan hardcore, meneer de instructeur was hilarisch, hij had een tintje gay en riep contstant door de zaal: "YES POSE! ooooh YOU are sexy! You feel sexy! hhmmm oooh girl!"
Terwijl er door mijn brein alleen maar ging: man waar heb je het over, ik ben knalrood, zweet me kapot en heb mijn sportoutfit aan.. watnou sexy, lolbroek.
Maar dat ga ik zeker vaker doen!
Vanavond gaan we onze eerste Bodycombat les doen, ik weet niet wat het precies inhoud, ik weet alleen dat ik waarschijnlijk morgen niet meer kan lopen.. ik kijk er naar uit..
Dus ik typ dit verslag nu maar want ik denk dat morgen zelfs mijn vingers niet meer functioneren :P

Overigens probeert Brogen een cursus Nederlands bij me te ontfutselen.. Toen ik met Jorine aan het skypen was, zat hij achter me alles te herhalen wat ik zei.
En vandaag vroeg hij of ik hem wat wilde leren, waarop ik zei: MAAR NATUURLIJK Brogen, wat wil je weten?
Zegt hij: How do you say, penguins are nice?
NOU ben ik pas een trotse nanny, zelfs mijn penguingekte slaat aan hier haha.

  • 16 Juli 2013 - 20:21

    Maria:

    Hoi Renske, ik had al zo lang niks meer van je gelezen dat ik je vader een mailtje heb gestuurd. Maar nu heb ik dit via ome Wil (facebook). Het gaat je nog steeds goed gelukkig. Je hebt je goed vermaakt in het weekend. Ik vind het geweldig knap van je en wens je nog heel veel gezellige dingen toe.
    Groetjes, tante Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Langwarrin

Mijn eerste reis

Nog 4 dagen te gaan en dan begint mijn reis..
HEUL heeeuuuul stiekem schijt ik 7 kleuren stront, omdat ik in mijn eentje ga.. Nog nooit alleen gevlogen, nog nooit alleen gereisd (ja okay naar amsterdam, maar volgens mij telt dat niet..)
Beter heb ik gewoon een leuk type naast me zitten in het vliegtuig i.p.v. dat ik me schuldig voel als ik hem/haar moet vragen op te staan als ik naar de wc moet. (JA LACH MAAR, maar dat zijn dingen waar ik me druk om maak)
Hetzelfde als die nachten in die hostels, dat ik niet in vrede een boertje kan laten in mijn bed, of er rustig op los kan miepen (degene die bij me hebben geslapen weten waar ik het over heb).
Ik schaf gewoon een voorraad oordoppen aan tegen harde snurkers en een goede lading slaapliedjes voor als het me nog niet wil lukken.
Nu mensen zeggen: OOOH JIJ GAAT HET ZO NAAR JE ZIN HEBBEN, denk ik: tja nou MOET ik het wel naar mijn zin hebben, ik voel de druk!
Terwijl ik zelf vrees dat ik over 2 weken alweer op het vliegveld in A'dam sta omdat ik het toch iets te zonnig in heb gezien ( WIE WEET?! ) al gaat TE zonnig nu een beetje moeilijk aangezien ik moeilijk 50 graden en een lading bosbranden kan verslaan.

Dan stel ik de mening van anderen op prijs, zoals Maxim wijs antwoordde toen ik vertelde dat ik zou gaan: "je gaat hartstikke dood"
Kijk dat is een stuk makkelijker overheen te komen! Of die opmerking van meneer Roel: "alsjeblieft, hou die achterlijke pluk in je haar, dan hebben ze daar ook nog wat te lachen." Geen probleem, ook dat komt voor de bakker ;)

Nee, ik moet het anders zien, ik ga een avontuur tegemoet, waarvan ik geen idee heb waar ik precies begin of waar ik eindig, mezelf in het diepe gooien was het plan en dat gaat ook zeker gebeuren!
Bedankt voor alle hulp vooraf en natuurlijk ga ik jullie allen missen, maar van de andere kant krijg ik in plaats van jullie een hoop kangaroos, koala's en surferdudes, dus ik heb niks te klagen ;)

tot snel!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Over and out.

14 November 2013

Rebel Renske, Asian Persuasion & Speelgoedprul

15 Juli 2013

Smurfen, Kiwis en Bikinibodies

15 Juni 2013

Frankenstein & het magische keukenapparaat

14 Mei 2013

Anti-amputatie & Opstandige Dozen
Renske

Heya, Renske hier, over niet al te lang vertrek ik naar Australie en ik zal hier mijn ongein, pret, mafheid, muzikale verhalen delen en natuurlijk de foto's en filmpjes :) Enjoy!

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 24860

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 15 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: