Frankenstein & het magische keukenapparaat - Reisverslag uit Langwarrin, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu Frankenstein & het magische keukenapparaat - Reisverslag uit Langwarrin, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu

Frankenstein & het magische keukenapparaat

Door: Renske van Barschot

Blijf op de hoogte en volg Renske

15 Juni 2013 | Australië, Langwarrin

Hey lezerssss,

Ik ben helemaal gesettled momenteel in mijn nieuwe tijdelijke woning :) morgen verhuis ik naar een andere kamer en word ik uit de logeerkamer gemieterd zodat ik mijn eigen kamertje heb waar ik mijn rotzooi kan draperen en een paar foto's op kan hangen zodat het weer een beetje "mijn kamer" word.

Het zijn echt ontzettend leuke mensen en deze week was mijn eerste week zonder Cassie (de oude aupair) want die is de vorige zondag terug naar Engeland gevlogen.
De eerste 2 weken was vooral de routine oppakken en de kinderen aan me laten wennen en ik ook andersom aan hun wennen.
Ik stel ze even voor:
Brogen (4 jaar aka Bear) dit is de draak van de familie, doet zich ontzettend onschuldig voor maar als er ook maar 1 ding met leren te maken heeft zoals letters of nummers dan doet hij zich ineens voor als een dommerik en begint hij te huilen.
Helaas moet ik iedere dag iets met hem leren en tot nu toe heeft het 0 succes, meneer weet heel goed hoe hij zijn naam spelt maar als ik de letter B aanwijs en vraag welke letter het is dan zegt hij: twee.
FRUSTRATIES! Hij heeft wel een hoge interesse in voedsel, dus als hij de kamer in loopt en vraagt of ik hem een knuffel wil geven weet ik dat hij 2 seconden later om voedsel zal vragen, volgens mij hebben zijn ouders in plaats van een maag een bodemloze put bij hem geinstalleerd..
Ook vind hij kietelen zeer interessant en snapt nog niet zo goed dat ik dat niet zo interessant vind, maar dat komt vanzelf wel :P

En dan hebben we Georgina (7 jaar aka Gina, al noemt ze zichzelf George) deze dame heeft een temperamentje en wil een verhaal graag heeeel HEEEEL uitgebreid vertellen en dan nog het liefst 5x achter elkaar.
Ze is heel goed in lezen maar weigert dat te doen als we het oefenen dan kan ze ineens niks en heb ik de afgelopen dagen ook een boek in mijn gezicht gekregen met een behoorlijke vaart waarop zij op haar beurt Brul Renske heeft leren kennen.
Met een goede hap adem kwam er een volume uit mij waar ik zelfs van schrok (dank aan de zanglessen) waarmee ik duidelijk maakte dat ik een boek in mijn gezicht geen prettig gevoel vind. Vijf seconden later had ze 4 bladzijdes voorgelezen.
Verder is het een hardstikke leuke meid die me uitlacht om mijn accent en maar al te graag de baas speelt over anderen, HA maar dat feestje gaat bij mij niet door.. kom nou het is geen carnaval.

Zoals je ziet heb ik het allemaal wel een beetje in de hand, 's ochtends maak ik ze wakker, aankleden, bed opmaken (WAT IK NOG STEEDS DE GROOTSTE ONZIN EVER VIND, je word wakker, je bed is een rommel en savonds kruip je weer in je rommel om er de volgende ochtend weer in wakker te worden, bedden opmaken is nergens goed voor.)
Ontbijt maak ik voor ze terwijl ik zelf 2 koffie naar achter sla, lunchtrommels in elkaar flatsen EN DAN komt het aller ALLER leukste, Gina's haar borstelen, ze heeft ontzettend mooi lang blond haar maar ik kom er liever niet aan met een borstel... iedere ochtend is het brullen geblazen.. afknippen die hap, niks meer aan de hand.
Dan doen we even leessessie met Gina en dan begint de wandeling naar school waarbij mevrouw ellenlange verhalen verteld en Brogen alles opraapt wat hij op de grond ziet liggen terwijl ik nog bezig ben met wakker worden.
Meneer heeft alleen op maandag/woensdag middag peuterspeelzaal en op vrijdagochtend, de rest van de tijd moet ik hem vermaken met voorlezen en spelen en al die jazz. Zo neem ik hem iedere week mee naar de bieb en smeer ik hem boeken aan die ik zelf leuk vind.

Zoals jullie hebben gezien (waarschijnlijk) heb ik 2 piercings aangeschaft, ja mam dit was de mooiste die ik kon vinden, zonder bloed ziet hij er wel een stuk sierlijker uit kan ik je beloven ;)
Toen ik thuis kwam zij vader Kurt: YOU ARE CRAZY en had hij tegen Brogen gezegt dat hij me Frankenstein moest noemen maar in plaats daarvan zei de knul: You look like Gangnam style.

Verder zijn de moeders van school aardig tegen me en krijgen we een lift als het regent (wat op het moment dag 4 is van constante regen). Kate, de buurvrouw is een hardstikke leuk mens en komt regelmatig hier op bezoek. Dan hebben we Chris, superleuke vrouw ook maar een ontzettend irritante vent heeft ze, lult de oren van je kop over hoe interessant hij wel niet is.. ze heeft me al gewaarschuwd voor zijn moeder die ik deze maandag ontmoet, zij is Nederlands en schijnt nog erger dan die vent te zijn. (HOIHOI!)

Verder gaan de gewone zaken ook door, zo ben ik al een keer royaal uitgegleden in de modder, heb ik mijn hand gestoomd, ook verbrand en heb ik in mijn duim gesneden.
OOH OOH GOED NIEUWS, ze hebben hier een magisch keukenapparaat aangeschaft, waarmee je alles mee kan koken, ik werd er zelfs enthousiast van en zal mezelf omtoveren tot een keukenprinsesje! Tegen de tijd dat ik terug ben, ben ik zo ongeveer chefkok en eenmaal thuis ben ik weer een kookfaalhaas omdat ik mijn magische maat dan niet meer heb.

Vorig weekend hadden we een etentje met de neven en nichten wat ontzettend gezellig was en ook heel leuk om Laura en Megan weer te zien. Ik sliep bij Laura en Chris en de volgende ochtend besloot Laura dat ze de tattooshop voor me ging bellen (mam ze bedoelde het goed, ze is bang dat ze nu niet meer welkom is in nederland haha)
Ze hadden plek en zo geschiede, dat ik met een ondersteboven tattoo zit.. na het lang discusieren over hoe de tattoo eruit kwam te zien en plaatje aanpassen op grootte en tekst en de juiste plek ging tattoovrouw aan de slag.
Eenmaal af was ik zeer blij en toen we thuis kwamen zij Laura: welke kant zou de playbutton op moeten staan terwijl ze bedenkelijk naar mijn rug keek.. Ik lachte en dacht dat ze grapjes maakte en zei: rechts -_-
Moeder/vader haal adem en zorg voor geen hartaanvallen aan die kant van het scherm.
Ze heeft dus het plaatje ondersteboven getattoeerd.
Wat nu.. wat nu.. Laura belde me de volgende dag dat ze contact met de shop had opgenomen en ze bieden me gratis laserbehandelingen aan om het op te lossen omdat het hun fout is.
Dan word alleen de play en stop button verwijdert en word mijn pauzeknopje ingekleurt om vervolgens de pauze en play opnieuw te plaatsen..
JAAA zoiets kan mij alleen gebeuren.
Maar vrees niet, tegen de tijd dat ik terug ben zal ik weer vooruit afspeelbaar zijn (hopelijk) eerst deze laten helen en dan over een aantal weken een consult met de shop over hoe en wat.
Kurt heeft zich hier overigens kapot omgelachen :P het is dat ze me betalen want anders... ;)

Overigens heb ik ook ontdekt dat ik me heel goed besef dat ik blij ben met wat ik thuis heb, het leven dat ik heb, de mensen om me heen, de dwaasheid en alles erbij. Ik mis het ontzettend maar ik denk dat missen soms best iets goeds kan zijn.. dus gewoon doorbijten met die hap en die kinderen hier wat fatsoen aanleren :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Langwarrin

Mijn eerste reis

Nog 4 dagen te gaan en dan begint mijn reis..
HEUL heeeuuuul stiekem schijt ik 7 kleuren stront, omdat ik in mijn eentje ga.. Nog nooit alleen gevlogen, nog nooit alleen gereisd (ja okay naar amsterdam, maar volgens mij telt dat niet..)
Beter heb ik gewoon een leuk type naast me zitten in het vliegtuig i.p.v. dat ik me schuldig voel als ik hem/haar moet vragen op te staan als ik naar de wc moet. (JA LACH MAAR, maar dat zijn dingen waar ik me druk om maak)
Hetzelfde als die nachten in die hostels, dat ik niet in vrede een boertje kan laten in mijn bed, of er rustig op los kan miepen (degene die bij me hebben geslapen weten waar ik het over heb).
Ik schaf gewoon een voorraad oordoppen aan tegen harde snurkers en een goede lading slaapliedjes voor als het me nog niet wil lukken.
Nu mensen zeggen: OOOH JIJ GAAT HET ZO NAAR JE ZIN HEBBEN, denk ik: tja nou MOET ik het wel naar mijn zin hebben, ik voel de druk!
Terwijl ik zelf vrees dat ik over 2 weken alweer op het vliegveld in A'dam sta omdat ik het toch iets te zonnig in heb gezien ( WIE WEET?! ) al gaat TE zonnig nu een beetje moeilijk aangezien ik moeilijk 50 graden en een lading bosbranden kan verslaan.

Dan stel ik de mening van anderen op prijs, zoals Maxim wijs antwoordde toen ik vertelde dat ik zou gaan: "je gaat hartstikke dood"
Kijk dat is een stuk makkelijker overheen te komen! Of die opmerking van meneer Roel: "alsjeblieft, hou die achterlijke pluk in je haar, dan hebben ze daar ook nog wat te lachen." Geen probleem, ook dat komt voor de bakker ;)

Nee, ik moet het anders zien, ik ga een avontuur tegemoet, waarvan ik geen idee heb waar ik precies begin of waar ik eindig, mezelf in het diepe gooien was het plan en dat gaat ook zeker gebeuren!
Bedankt voor alle hulp vooraf en natuurlijk ga ik jullie allen missen, maar van de andere kant krijg ik in plaats van jullie een hoop kangaroos, koala's en surferdudes, dus ik heb niks te klagen ;)

tot snel!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Over and out.

14 November 2013

Rebel Renske, Asian Persuasion & Speelgoedprul

15 Juli 2013

Smurfen, Kiwis en Bikinibodies

15 Juni 2013

Frankenstein & het magische keukenapparaat

14 Mei 2013

Anti-amputatie & Opstandige Dozen
Renske

Heya, Renske hier, over niet al te lang vertrek ik naar Australie en ik zal hier mijn ongein, pret, mafheid, muzikale verhalen delen en natuurlijk de foto's en filmpjes :) Enjoy!

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1050
Totaal aantal bezoekers 24861

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 15 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: