Laatste dag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu Laatste dag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske Barschot - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Sydney

Door: Renske van Barschot

Blijf op de hoogte en volg Renske

05 Februari 2013 | Australië, Sydney

Zo, het komt dichterbij
Ik ruik het avontuur vanaf hier al ;)
Morgen verlaat ik Sydney met 3 andere meiden, Brabantse Babs en 2 Gooise dames genaamd Marlot en Muriel (vanaf nu aangeduid als M&M)

Vanavond is het dus onze laatste avond, onze campingspullen zijn ingeslagen, zelfs onze pompjes zijn we niet vergeten voor de luchtbedden.

Vandaag nog een wegenkaart gehaald, ik vrees dat ik ook degene ben die kaart moet gaan lezen, dus ik ben nog benieuwd waar we uit gaan komen...

De afgelopen dagen hebben we nog een aantal hele mooie dingen gezien, we hebben de Coastal Walk gedaan, een wandeling van Coogee Beach naar Bondi Beach.
Het water was te wild om in te gaan maar jezus wat zijn die stranden hier mooi.. je had op een moment een uitkijkpunt waar je gewoon 3 stranden zag.
'Savonds afscheidsfeestje van een Nederlandse jongen, helaas was de rest kapot en ben ik met Tom en Dennis overgebleven die erop stonden me naar huis te brengen.. Dat ik de uitspraak heb gedaan dat ik van de straat naar beneden wilde rollen had ik misschien niet moeten doen, meteen werden mn tas en peuk afgepakt en lag ik op de grond.
Maar hey, ook dat is een ervaring rijker, zoveel mensen zullen er vast niet in Sydney over straat zijn gerold... ;)

De dag erna hebben we de haven cruise gedaan, van Sydney naar Watsons bay, helaas was het echt enorm kakweer, maar alsnog was Watsons bay een enorm rustgevend plekje met een enorm mooi vredig stukje strand.
Het lijkt hier ongeveer overal wel mooi.

'savonds was het tijd voor het fenomeen Bob in O'mallys, een brede zingende neger die je plaatjes voor kan schotelen en hij zingt ze.
Zijn zang is niet best, maar na een paar drankjes klinkt hij prima!
Ook heb ik toen mijn deel carnaval kunnen vieren want Hey Jude werd ook uitgebreid gezongen (de eindhovenaren onder ons begrijpen wel waar ik het over heb)
Daarna zijn we met een groep van 15 nederlanders en 1 australische meid waarbij we onze reizen boeken naar de Mcdonalds gegaan, daar ging het fout, onze reisleider van vorige week begon: OZZIE OZZIE OZZIE
Dus de rest: HEU HEU HEU!
OZZIE
HEU
en daarna kreeg je de australische meid op haar beste nederlands: WAAR IS HET FEESTJE?
Wij hebben ons prima vermaakt, de mensen van de mac vonden het minder amusant helaas.

Gister dus de campinggear ingeslagen en daarna was het weer karaoketijd en ook onze laatste stapavond hier in Sydney (al kan ik niet beloven dat ik vanavond een afscheidsborreltje ga doen).
Vannacht was trouwens ook nog prachtig, ik lag om half 3 vredig in bed, om half 4 word lamp met veel agressie aangeknalt "KAKKERLAK AAAAH"
nou met 8 dames op een kamer lijkt het wel een terroristische aanslag.. en dan vooral dat beest niet dood durven meppen ook.
Van de week zat er ook een in de kamer toen ik terug kwam van stappen en de rest al sliep, ik rustig met mijn zaklampje: PATS kapot.
MAAR NEE, dat kon schijnbaar niet, vooral ook dat heen en weer rennen met een schoen in hun handen, heel langzaam dichterbij komen, gilletje uitslaan en weer wegrennen. Het was in ieder geval goed entertainment!

Morgen vertrekken we dan, onze reis naar Brisbane kan beginnen, die vervolgens doorgaat naar Cairns.
De volgende trips staan ondertussen op de planning: Fraser Island, Whitsundays, Noosa en Magnetic Island. Ik ben benieuwd, kom maar op met je avontuur!

Filmpje: http://youtu.be/4H3SHS19whk

  • 05 Februari 2013 - 08:24

    Amy:

    Woooh klinkt echt super :) veel plezier op je avontuur, ben benieuwd naar je verhalen!

  • 16 Februari 2013 - 08:56

    Andrea:

    Oooh Renske je schrijft ook zo leuk! Maar heel veel succes met kaartlezen en kakkerlakken! Ben je al aan dekhutten gewend geraakt? Volgende week het carnaval filmpje. Mijn cadeau aan jou haha. Xxx Andrea.

  • 16 Februari 2013 - 08:56

    Andrea:

    Hahahahahahs dekhutten is de hitte bedoel ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Nog 4 dagen te gaan en dan begint mijn reis..
HEUL heeeuuuul stiekem schijt ik 7 kleuren stront, omdat ik in mijn eentje ga.. Nog nooit alleen gevlogen, nog nooit alleen gereisd (ja okay naar amsterdam, maar volgens mij telt dat niet..)
Beter heb ik gewoon een leuk type naast me zitten in het vliegtuig i.p.v. dat ik me schuldig voel als ik hem/haar moet vragen op te staan als ik naar de wc moet. (JA LACH MAAR, maar dat zijn dingen waar ik me druk om maak)
Hetzelfde als die nachten in die hostels, dat ik niet in vrede een boertje kan laten in mijn bed, of er rustig op los kan miepen (degene die bij me hebben geslapen weten waar ik het over heb).
Ik schaf gewoon een voorraad oordoppen aan tegen harde snurkers en een goede lading slaapliedjes voor als het me nog niet wil lukken.
Nu mensen zeggen: OOOH JIJ GAAT HET ZO NAAR JE ZIN HEBBEN, denk ik: tja nou MOET ik het wel naar mijn zin hebben, ik voel de druk!
Terwijl ik zelf vrees dat ik over 2 weken alweer op het vliegveld in A'dam sta omdat ik het toch iets te zonnig in heb gezien ( WIE WEET?! ) al gaat TE zonnig nu een beetje moeilijk aangezien ik moeilijk 50 graden en een lading bosbranden kan verslaan.

Dan stel ik de mening van anderen op prijs, zoals Maxim wijs antwoordde toen ik vertelde dat ik zou gaan: "je gaat hartstikke dood"
Kijk dat is een stuk makkelijker overheen te komen! Of die opmerking van meneer Roel: "alsjeblieft, hou die achterlijke pluk in je haar, dan hebben ze daar ook nog wat te lachen." Geen probleem, ook dat komt voor de bakker ;)

Nee, ik moet het anders zien, ik ga een avontuur tegemoet, waarvan ik geen idee heb waar ik precies begin of waar ik eindig, mezelf in het diepe gooien was het plan en dat gaat ook zeker gebeuren!
Bedankt voor alle hulp vooraf en natuurlijk ga ik jullie allen missen, maar van de andere kant krijg ik in plaats van jullie een hoop kangaroos, koala's en surferdudes, dus ik heb niks te klagen ;)

tot snel!

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2014

Over and out.

14 November 2013

Rebel Renske, Asian Persuasion & Speelgoedprul

15 Juli 2013

Smurfen, Kiwis en Bikinibodies

15 Juni 2013

Frankenstein & het magische keukenapparaat

14 Mei 2013

Anti-amputatie & Opstandige Dozen
Renske

Heya, Renske hier, over niet al te lang vertrek ik naar Australie en ik zal hier mijn ongein, pret, mafheid, muzikale verhalen delen en natuurlijk de foto's en filmpjes :) Enjoy!

Actief sinds 17 Jan. 2013
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 24865

Voorgaande reizen:

22 Januari 2013 - 15 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: